تازه ترین مطالب

تاریخ : 15. شهريور 1403 - 10:07   |   کد مطلب: 37454
نماینده مردم قزوین در مجلس تاکید کرد:
تنبیه متجاوز هدف اصلی عملیات رمضان
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات رمضان بزرگترین عملیات برای شروع تنبیه متجاوز بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کورنگ ، سالار آبنوش عصر امروز در یادواره شهدای عملیات رمضان که در حسینیه امام‌خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه بعضاً مطالبی می‌شنویم که آزار‌دهنده‌است، اظهار کرد: هر حادثه و اتفاق وقتی تمام می‌شود توصیف و تبیین می‌شود.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس بعد از پایانش تبیین می‌شود چرا که وقتی جنگ شروع شد کسی فکر نمی‌کرد به درازا بکشد و برای ساخت پادگان‌ها برنامه‌ریزی نمی‌شد، گفت: رزمنده‌های ما در شرایطی که دشمن ملت ایران و انقلاب اسلامی را غافل‌گیر کردند و ناجوانمردانه تمام قدرت جهان برای اولین بار متحد شدند و به ما تجاوز کردند با صلابت ایستادند و جبهه را سامان دادند همه آن‌ها سپهبد هستند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در زمان جنگ در مقابله با گروهک‌ها منافق در خیابان بوعلی «پرویز اسلامی» وقتی وارد می‌شد از ترس او همه پراکنده می‌شدند، ابراز کرد: با جرأت و آگاهی اعلام می‌کنم در تمام نیروهای مسلح استان یک نیرو مانند «پرویز اسلامی» وجود ندارد.

وی با بیان اینکه گاهی می‌گویند شهید اسلامی فرمانده گروهان بوده که این حرف درست نیست، تأکید کرد: شهدای دفاع مقدس تا ابد فرمانده ما هستند و انسان‌های به شدت استثنایی بودند آن‌ها محور تشکیل دادند و رزمنده‌ها را سامان دادند.

آبنوش با بیان اینکه برخی می‌گویند در روزهای دفاع مقدس گردان بوده و «پرویز اسلامی» سر گروهان بوده که ادبیات درستی نیست، تصریح کرد: واقعیت ها را وارونه بیان نکنیم

وی با بیان خاطراتی از شهید تقی بهمنی با بیان اینکه برخی گفته‌اند شهید بهمنی فرمانده تپه تخم‌مرغی بوده که اشتباه است چرا که وقتی همه‌جا آتش بود شهید بهمنی در جمع رزمنده‌ها می‌ایستاد همه جان دوباره می‌گرفتند، ادامه داد: دلاوری رزمندگان دفاع مقدس مانند حسن تاجوک، حاج میرزا سلگی مسیحان همدان و تکرار ناپذیر بودند و هر کدام سپهبد و فرمانده سپاه بودند اما اقتضای شرایط ایجاب می‌کرد که در جبهه باشند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما توانستیم با عملیات بیت‌المقدس خرمشهر را از دشمن پس بگیریم، عنوان کرد: بعد از عملیات بیت‌المقدس منافقینی که همیشه از ابتدای انقلاب تاکنون وجود دارند و نماد ضعف و تسلیم بودند می‌گفتند دیگر ادامه ندهیم و به حرف صدام اعتماد کنیم.

وی با بیان اینکه اگر ما در آن زمان به دشمن اعتماد می‌کردیم امروز جوانان به ما ایراد نمی‌گرفتند و ما را خالی از عقل و ذهن نمی‌پنداشتند، عنوان کرد: لازم بود که این تفکر به حاشیه برود و تفکر امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه دشمن باید تنبیه شود در دستور کار قرار گیرد.

آبنوش با بیان اینکه ۴۵ روز بعد از فتح خرمشهر فرماندهان تصمیم گرفتند عملیات تنبیه متجاوز در تعقیب متجاوز را طرح‌ریزی کردند و عملیات رمضان به این منظور تعریف شد، تاکید کرد: اهمیت این عملیات این است که برای اولین بار وارد خاک دشمن شدیم که او را تنبیه کنیم.

وی با بیان اینکه در آن زمان ما یک یگان تشکیل داده بودیم و سردار همدانی و شهید متوسلیان در سپاه همدان تصمیم گرفتند تیپ حضرت رسول را تشکیل دهند، ابراز کرد: برای ساماندهی نیروهای تیپ حضرت رسول شهید عیوضی و شهید نیکو‌منظر وارد عمل شدند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در عملیات تنبیه متجاوز ده تا تیپ تشکیل شده بود شهید پرویز اسلامی فرمانده لشگر بود و شهید حاجی‌بابایی و حبیب مظاهری در ردیف فرماندهی قرارگاه بودند اما فرهنگ در رزم ما نبود، عنوان کرد: شهید باکری استان همدان شهید حاجی‌بابایی است.

وی با بیان اینکه با اشاره به عملیات ۱۱ شهریور شهید حاجی‌بابایی در پایگاه ابوذر برای رزمنده‌ها سخنرانی کرد و سوره فتح را تفسیر کرد، گفت: شهید حاجی‌بابایی با تفسیر این سوره جبهه مقاومت را می‌دید و بیان می‌کرد ما شروع کننده‌ایم و باید فدا شویم اما نیروهای دیگری می‌آیند.

آبنوش با تأکید بر اینکه عملیات رمضان بزرگ‌ترین عملیات برای شروع تنبیه متجاوز بود و ما ده تا تیپ بیشتر نداشتیم و نیروهای ما در اختیار لشگر ۲۷ محمد رسول‌الله بود مقرر شد به خوزستان برویم و در شب عملیات شهید سلیمانی، شهید حاجی‌بابایی و شهید حبیب مظاهری عملیات را طرح‌ریزی کردند.

وی با بیان اینکه یگان همدان در عملیات رمضان موفق عمل کرد و فتح را ایجاد کرد، بیان کرد: سردار سلیمانی در همدان سخنرانی تاریخی داشتند و گفتند نقش رزمندگان همدان بود که معادله را تغییر داد و ما توانستیم در اوج گرما در تابستان سال ۶۱ موفق شویم.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رزمندگان ما استثنایی بودند ما شهدایی مانند باکری، زین‌الدین، همت داریم، گفت: در عملیات رمضان شهید حاجی‌بابایی شهید می‌شود وگرنه شهید سلیمانی در عملیات‌های بعدی او را فرمانده یکی از قرارگاه‌ها در عملیات بعدی معرفی می‌کرد.

وی با بیان اینکه بر این باور هستم که شهدای عملیات رمضان برای حل مشکل نظام خلق شده بودند و از جنس ما نبودند، تاکید کرد: شهدای عملیات رمضان همه صلابت و اهل راهکار و تدبیر بودند و دیگر رزمندگان را هم هدایت می‌کردند.

آبنوش با بیان اینکه اگر مردم قم شهید زین‌الدین وآذربایجانی‌ها باکری خود را درست به کشور معرفی کردند ما هم باید شهدای خود را معرفی کنیم، تصریح کرد: ما باید حسن تاجیک، محسن عینعلی را معرفی کنیم این شهدا مقدمات رزم را از شهید حاجی بابایی یاد گرفته بودند.

وی با بیان اینکه شهدای خود را باید به نسل جدید معرفی کنیم و با پایمال شدن حق آن‌ها نمی‌توانیم پاسخگو باشیم، خاطرنشان کرد: در وصف شهدایی که جبهه‌ با کمبودها را سامان دادند کلمه قهرمان و دلاور کم است آن‌ها اسطوره‌های تاریخ بودند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: یگان انصارالحسین (ع) در عملیات رمضان شکل گرفت و یکی از فرماندهان آن شهید علیرضا حاجی‌بابایی بود.

انتهای خبر/

دیدگاه شما

مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت
سایت رهبر معظم انقلاب