تازه ترین مطالب

تاریخ : 27. شهريور 1403 - 10:52   |   کد مطلب: 37599
امام جمعه شهرستان کبودراهنگ:
دفاع مقدس کانون وحدت ایران اسلامی است
نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان کبودراهنگ گفت: هفته وحدت فرصتی مناسب برای تحکیم هر چه بیشتر مسلمانان در مقابل دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین نقی باقری در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» ، تقارن هفته وحدت و هفته دفاع مقدس را به فال نیک گرفت و اظهار کرد: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کانون وحدت و اتحاد ملت ایران اسلامی در مقابل دشمنان قسم خورده این نظام است و اقتدار و عظمت امروز ایران مدیون این اتحاد و یکپارچگی است.

وی با اشاره به حمله و تهاجم فرهنگی دشمن علیه اتحاد ملت ایران افزود: اتحاد و یکپارچگی ملت ایران در مقابل حربه های مختلف دشمنان اصلی ترین ضد حمله به تهاجم فرهنگی علیه وحدت ملت ایران و امت اسلامی است و همین وحدت شیعه و سنی باعث سربلندی نظام اسلامی شده است.

باقری وحدت و انسجام ملت ایران در دفاع مقدس را عامل اصلی پیروزی ملت در دوران جنگ تحمیلی دانست و اضافه کرد: اتحاد ملت پس از فرمان امام خمینی (ره) و دوری از مرز بندی های سیاسی، اختلافات قومی و مذهبی و قرار گرفتن در زیر پرچم ولایت و پرچم مقدس ایران اسلامی پیروزی بزرگ ملت ایران در تاریخ را رقم زد.

وی اقتدار ایران در عرصه های مختلف را مدیون وحدت و انسجام ملت ایران دانست و عنوان کرد: وحدت ملت ایران نه تنها در جنگ تحمیلی بلکه در بزرگ ترین پیج و خم های انقلاب اسلامی عامل پیروزی و سربلندی ملت ایران بوده است چرا که استکبار جهانی همچنان بعد از انقلاب نیز خباثت و توطئه افکنی علیه ایران را ادامه داده است.

امام جمعه شهرستان کبودراهنگ با اشاره به سربلندی ایران در فتنه های بعد از انقلاب بیان کرد: در فتنه های مختلف و جنگ‌های ترکیبی علیه این کشور و پس از روشن شدن ماهیت اصلی فتنه‌گران شاهد اتحاد هر چه بیشتر ملت ایران بوده ایم تا جایی که بزرگ‌ترین فتنه ها و حربه‌های دشمن با اتحاد ملت ایران نقش بر آب شده است.

وی با تاکید بر تقویت وحدت ملی در سطح کشور افزود: مسئولین و ملت ایران اسلامی در مقابل تلاش های مذبوحانه دشمنان برای ایجاد فتنه و چند دستگی در کشور بر رویکرد تقویت وحدت ملی بر اساس آموزه های دینی تمرکز نمایند.

باقری با اشاره به اولین بنیان گذار وحدت در صدر اسلام گفت: اولین بنیانگذار وحدت پیامبر گرامی حضرت محمد (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) بوده اند که انعقاد پیمان برادری میان مهاجرین و انصار مهم ترین اقدام سیاسی و رمز تشکیل امت واحد در صدر اسلام بود.

نماینده ولی فقیه در شهرستان کبودراهنگ با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری عنوان کرد: تقدیم ۱۵ هزار شهید اهل سنت در دفاع مقدس و مقاطع دیگر انقلاب برگ افتخاری برای اهل سنت در ایران است که نشان می‌دهد اهل سنت ما مبارک‌ترین اهل سنت هستند.

وی با انتقاد از برخی رفتارها و اقدامات در راستای مخدوش کردن وحدت شیعه و سنی اضافه کرد: اختلاف افکنی و رفتارهای بدخواهان برای دامن زدن به اختلافات مذهبی در بین مسلمانان خلاف آموزه های دینی است چرا که وحدت نه تنها یک تاکتیک بلکه یک اصل در قرآن کریم است.

امام جمعه شهرستان کبودراهنگ در انتها با اشاره به لزوم حمایت از مظلومان جهان خاطر نشان کرد: پیام انقلاب اسلامی و عزت امت اسلامی در گرو اتحاد مسلمانان در مقابل دشمنان است و امروز یکی از واجبات قطعی حمایت از مظلومان غزه و فلسطین است.

انتهای خبر/ وحید رستمی 

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت