تازه ترین مطالب

تاریخ : 8. مهر 1403 - 12:58   |   کد مطلب: 37649
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کبودراهنگ:
اجرای امینانه واقف اولویت اصلی اوقاف کبودراهنگ است
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کبودراهنگ با بیان اینکه کلیه اقدامات این اداره در چارچوب نیات واقف در حال انجام است گف:اجرای امینانه واقف اولویت اصلی اوقاف کبودراهنگ است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کورنگ ، حمید حمیدی عنایت در نشست خبری با اصحاب رسانه  که به مناسبت هفته وقف برگزار شد‌ اظهارکرد: سازمان اوقاف موظف به اجرای نیت واقف است هر چیزی واقف گفته ما موظف هستیم به آن عمل کنیم نه یک کلمه کم و نه یک کلمه اضافه و طبق وقف نامه در چارچوب وقف نامه عمل می‌کنیم  و اولویت اداره اوقاف کبودراهنگ اجرای امینانه ی نیت واقف است.

 وی افزود: معتبرترین سند بالا دستی که  به آن عمل میکنیم برابر نظر ولی فقیه، وقف نامه است و وقف نامه  مرحوم امیرنظام قراگوزلو خیلی جامع و بروز است چرا که همه جوانب و موادر در داخل آن دیده شده است.

حمیدی اضافه کرد:اداره اوقاف و امور خیریه کبودراهنگ خارج از نیت واقف  هیچ تحمیل  سیاسی حکومتی و غیره را قبول نمی‌کند ومسائل سیاسی، حکومتی هیچ تاثیری بر نیت واقف ندارند . 

وی در ادامه با اشاره به مساعدت های مالی با نیازمندان عنوان کرد: از ابتدای سال جاری  تا کنون بیش از یک میلیارد تومان برای نیازمندان شهرستان  مساعدت شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کبودراهنگ گفت: بیش از ۲۰۰ میلیون تومان در راستای کمک به ایتام این شهرستان هزینه شده است.

وی با اشاره به دیگر خدمات اوقاف در شهرستان کبودراهنگ افزود: در راستای برگزاری مراسمات مذهبی در ایام محرم و صفر طبق نیت واقف بیش از ۴۰۰ میلیون تومان  و در بخش های عمرانی مدارس حدود۲۵۰  میلیون تومان و در بخش دارو و درمان ۳۰۰ میلیون تومان و برای مساجد ۲۰۰ میلیون تومان و جهت حمام سازی ۲۰۰ میلیون تومان مساعدت مالی صورت گرفته است.

حمیدی در انتها با درخواست از شهرداری کبودراهنگ خاطر نشان کرد: از شهرداری درخواست داریم  تا در زمان صدور پروانه ساختمان جهت ساخت و ساز برای مراجعین حتما از اداره اوقاف استعلام بگیرند تا مردم بعدا دچار دردسر نشوند.

انتهای خبر/وحید رستمی 

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت