تازه ترین مطالب

تاریخ : 8. مهر 1403 - 13:49   |   کد مطلب: 37658
سازمان برنامه و بودجه در تدوین ضوابط بودجه ۱۴۰۴، میانگین افزایش حقوق کارمندان را ۲۰ درصد نظرگرفته و با توجه به سنت متاخر شباهت دریافتی‌های کارگران و کارمندان، این پیشنهادی مساله ساز تلقی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کورنگ ، با نزدیک‌شدن به موعد تدوین لایحه بودجه توسط دولت و تقدیم آن به مجلس که هر ساله در آذرماه صورت می‌گیرد سازمان برنامه و بودجه در حال تدوین ضوابط لایحه سال ۱۴۰۴ است و بر این اساس در خصوص افزایش میزان دستمزد کارمندان پیشنهاداتی را مطرح کرده.

با توجه به لزوم مشخص‌شدن رقم افزایش حقوق کارمندان در بودجه سالیانه،‌ سازمان برنامه و بودجه میانگین افزایش را ۲۰ درصد درنظر گرفته که البته این پیشنهاد اولیه است و رقم قطعی پس از تصویب در هیات‌وزیران و موافقت مجلس با جزئیات بودجه پیشنهادی مشخص می‌گردد. بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه و جداولی که منتشر شده، این میزان به‌صورت پلکانی و بر اساس عائله‌مندی کارمندان افزایش می‌یابد که حداکثر میزان آن ۴۵ درصد است. 

در قسمت ضوابط مالی بودجه ۱۴۰۴ و در بخش اعتبارات هزینه‌ای آمده است: «برای کارکنان زن و مرد،‌ میانگین افزایش نظام پرداخت ۲۰ درصد خواهد بود. با حق عائله‌مندی بدون فرزند ۲۳ درصد،‌ با حق عائله مندی با یک فرزند ۲۶ درصد،‌ با حق عائله‌مندی با دو فرزند ۳۰ درصد،‌ با حق عائله‌مندی با ۳ فرزند ۳۶ درصد، با حق عائله‌مندی با ۴ فرزند ۳۹ درصد، و با حق عائله‌مندی با ۵ فرزند و بیشتر ۴۵ درصد افزایش همراه خواهد شد. مبلغ پاداش پایان سال (عیدی) مطابق ماده ۷۵ قانون مدیریت خدمات کشوری در بودجه پیش‌بینی خواهد شد و مبلغ قطعی پاداش پایان سال به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.»

 

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت