تازه ترین مطالب

تاریخ : 7. خرداد 1392 - 16:11   |   کد مطلب: 6048
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در جلسه مجمع عالی بسیج شهرستان کبودراهنگ که با حضور امام جمعه، فرماندار و مسئولان شهرستان کبودراهنگ برگزار شد، با تبریک ایام اعیاد ماه مبارک رجب و مبعث پیامبر گرامی اسلام(ص) به تبیین آسیب شناسی انقلاب اسلامی از منظر استاد شهید دکتر مرتضی مطهری پرداخت.

به گزارش کورنگ، فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: اولین آسیب انقلاب اسلامی نفوذ انديشه هاى بيگانه در طول تاریخ انقلاب اسلامی از طريق دشمنان يا خود باختگان مجذوب فرهنگ غرب است که نمونه اين خود باختگی و دوری از اندیشه حقیقی اسلامی در بین بسیاری از خودی ها و یاران انقلاب اتفاق افتاد.

ایشان دومین آسیب انقلاب اسلامی را تجددگرايى و تحجرگرایی افراطى دانست و گفت: برخی بجای تمسك به اسلام اصیل و ناب با تجددگرايى ویا با تحجرگرایی افراطى به تلفيق اسلام با افکار غيراسلامى می پردازند که نمونه آن را در سوریه شاهدیم.

سردار ابوحمزه ناتمام گذاشتن آرمان هاى انقلاب اسلامی را سومین آسیب انقلاب اسلامی از منظر استاد مطهرى خواند و گفت: ما هنوز در ابتدای راهیم و به تمامى آرمان هاى انقلاب اسلامی جامه عمل نپوشانده ایم و شما روحانیان، بسیجیان و مسئولان باید برای تحقق اين آرمانها، آگاهى هاى عموم مردم را افزایش دهید.

وی با اشاره به بیداری اسلامی در سایر کشورها و تحولات منطقه از آن به پیچ تاریخی یاد کرد وافزود: امروز همه ما وظیفه داریم برای شکل‌گیری تمدن بزرگ اسلامی و انتقال ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی به تمام جهان تلاش کنیم.

ایشان رخنه و نفوذ افراد فرصت طلب را چهارمین آسیب انقلاب اسلامی شمرد و گفت: فرصت طلبان كسانی هستند که کم کم از آرمان هاى انقلاب دست برمی دارند و با بى اعتقادی و بى تفاوتی به ارزشهای اسلامی برای تأمين منافع شخصى تلاش می کنند و تبدیل به پیاده نظام دشمن می شوند.

سردار ابوحمزه خاطرنشان کرد: جریان فتنه سال88 نمونه ای از این رخنه بود که در آن برخی ها که روزی در این کشور مناسب بالای مسئولیتی داشتند و داعیه خط امام و رهبری را داشتند با هدف سرنگونی انقلاب اسلامی در صف مخالفین نظام ایستادند و بدون توجه در زمین دشمن بازی کردند.

سردار ابوحمزه ایجاد ابهام در طرح هاى آينده انقلاب اسلامی را از دیگر آسیبهای انقلاب اسلامی از سوی دشمنان داخلی و خارجی عنوان کرد و گفت: دشمنان انقلاب اسلامی می خواهند علی رقم تمام توفیقاتی که در طول 34 سال گذشته نسیب انقلاب اسلامی شده است با سیاه نمایی مردم را به نظام اسلامی بد بین کنند و چنین وانمود کنند که نظام اسلامی هیچ دستاوردی نداشته است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری افزود: استکبار جهانی با برنامه‌ریزی‌های شبانه‌روزی خود تلاش می کنند روحیه امید و نشاط را در بین نسل جوان انقلاب بخشکاند و در اذهان آنان ابهام و اشکال نسبت به آینده انقلاب ایجاد کنند.

سردارابوحمزه در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه امروز در آستانه یک امتحان و حماسه بزرگ به نام انتخابات 24 خرداد قرار داریم، افزود: انتخابات مظهر تجلی بلوغ سیاسی مردم است و هر اندازه مشارکت مردم در آن بیشتر باشد باعث عقب نشینی دشمنان نظام اسلامی از مواضع خصمانه خود خواهد شد.

ایشان با اشاره به اینکه شرکت در انتخابات برای آحاد مردم وظیفه‌ای شرعی و تکلیف الهی است خاطرنشان کرد: مهمترین وظیفه خواص جامعه این است که مردم را برای حضور گسترده در انتخابات و خلق حماسه سیاسی تشویق کنند.

وی دومین وظیفه مهم خواص را تبیین معیارها و ملاک های کاندیدای اصلح از نگاه امام راحل(ره) و رهبری عنوان کرد و افزود: وظیفه سوم خواص جامعه تلاش برای رفع ابهامات و شبهات موجود در جامعه است و همه باید مردم را برای شرکت گسترده در انتخابات توجیه کنند.

ایشان اعتقاد به ولایت فقیه، مدیر و مجرب و کاردان بودن و همچنین ارزشی و انقلابی بودن را سه شاخصه اصلی یک رییس جمهور بر شمرد و افزود: باید در انتخاب اصلح بیشترین دقت و تحقیق را داشته باشیم.

وی در پایان افزود: سپاه و بسیج به فرمان رهبری وارد مصداق‌ها در انتخابات نخواهد شد.

 

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت