تازه ترین مطالب

تاریخ : 15. خرداد 1392 - 16:15   |   کد مطلب: 6224
12 روز از فعاليت تبليغاتي كانديداي رياست جمهوري مي‌گذرد، از فردا 16 خردادماه نیز انتخابات چهارمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا وارد فاز تبليغات می‌شود و آغاز تبليغات بيانگر شور و نشاطي است كه به گونه‌اي محسوس فضاي شهرها و روستاها را در سطح كشور متحول خواهد كرد.

به گزارش کورنگ، نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در گفتگو با همدان‌پیام، در تحلیلی از فضاي رقابت در انتخابات رياست جمهوري امسال می‌گوید: با توجه به حضور 8 كانديدا در انتخابات رياست جمهوري اخير به نظر مي‌رسد فضاي رقابتي بين آنها گسترده‌تر است و دولت جديد مي‌تواند براي انتخاب اصلح زمينه را براي انتخاب سلايق و توانمندي‌هاي كانديداها بيشتر مساعد نشان دهد.

به گفته محمدعلی پورمختار حضور 8 كانديدا با سابقه اجرايي شاخص بيانگر آن است كه بار ديگر حماسه‌اي به يادماندني در تاريخ ايران رقم خواهد خورد و فردي با انتخاب مردم به عنوان رئيس‌جمهور روي كار خواهد آمد كه توانمند و مقتدر است.

وی در پاسخ به این سوال که سطح كانديداي چهارمين شوراي اسلامي شهر را چگونه مي‌بينيد؟ گفت: به دلیل اصلاح قانون از حيث ميزان تحصيلات و ارتقا یافتن گزينش با توجه به سطح تحصيلات كانديداهاي شوراي اسلامي شهر بايد اميدوار بود در اين دوره اداره و نظارت امور را كارشناسي زبده در دست خواهند گرفت؛ چرا كه افرادي كه داراي تحصيلات كامل‌تر در مقاطع دانشگاهي هستند مي‌توانند به صورت علمي‌تر تصميم‌گيري‌ کنند و مردم را نيز براي انتخاب بهترين از ميان بهترين‌ها در عرصه رقابتي سالم‌ قرار دهند.

رئیس کمیسیون اصل 90 درباره نقش منتخبان شوراهای شهر و روستا در حوزه مديريت شهري نیز می‌گوید: اگر افرادي با تحصيلات و تخصص‌هاي مرتبط به مسائل شهري و فني و عمراني وارد شوراي شهر شوند مي‌توانند مديريت شهر را تخصصي اعمال و نظارت كنند؛ در غير اين صورت بايد گفت افرادي كه داراي تخصص لازم نيستند و عضو شوراي اسلامي شهرها مي‌شوند از مشاوران و متخصصان توانمند كه بازوي اجرايي آن خواهند بود در حوزه كشور ياري بگيرند.

پورمختار معتقد است: انتخاب شهرداري توانمند و كارآمد با تخصص شاخص از سوي شوراي اسلامي شهر مي‌تواند مديريت متمايز را براي شهرها از اين پس رقم بزند.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه چرا فضاي تبليغات شهري مانند سال‌هاي قبل به نظر نمي‌رسد گفت: اين ويژگي يك جامعه مدرن است، مردم ديگر كمتر برايشان پوستر و كاغذهاي تبليغاتي كارآيي دارد. آنها به دنبال دريافت اطلاعات درست و تخصصي هستند امروز به نظر مي‌رسد دسترسي مردم به رسانه‌هاي جمعي همچون صدا و سيما، روزنامه‌ها و شبكه‌هاي مجازي بيشتر و بهتر است و اين نحوه دسترسي، وظيفه رسانه‌ها را سنگين‌تر مي‌كند كه با ارائه اطلاعات كامل مردم را در انتخاب اصلح ياري رسانند.

رسانه‌ها بويژه روزنامه‌ها امروز پايگاه اطلاع‌رساني مردم هستند؛ از آنجا كه اخلاق‌محوري رسالت رسانه است مردم بيشتر تلاش مي‌كنند كانديداي اصلح خود را از همين رسانه‌ها بشناسند تا پوستر و عكس‌هاي نصب شده بر در و ديوار خيابان‌ها.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ درباره اینکه آيا از گروه يا كانديداي خاصي در اين دوره انتخابات حمايت خواهد كرد؟ گفت: بله صد درصد، بنده اعتقادم به ائتلاف پيشرفت و عدالت 1+2 است و به دليل شناختي كه از سه عضو اين ائتلاف دارم معتقدم هر كدام از اعضاي اين ائتلاف مي‌توانند به خواسته‌هاي رهبري جامه عمل بپوشانند و با توجه به تخصصشان مشكلات جامعه را بهتر حل و مديريت كنند.

همدان‌پیام

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت