تازه ترین مطالب

تاریخ : 15. شهريور 1391 - 14:21   |   کد مطلب: 817
طلا های پارالمپیکی ها بخاطر دست ندادن هایشان طلایی تر است

به گزارش کورنگ به نقل از بوتیا نیوز ،خاطرات شیرین بسان مدال آوری فرنگی کارانمان و تلخ بسان دست دادن و مصافحه با داوران و مسئولین اهداء جوایز که بعضاً می توان به عنوان جنگی نرم برای از بین بردن اعتقادات مسلمانان نام برد.

این اتفاقات نه تنها برای ورزشکاران و مدال آوران ایرانی اتفاق افتاده بلکه برای ورزشکاران و مدال آوران زن و مرد دیگر کشور های اسلامی و مسلمانان نیز بوده و باعث از بین رفتن قبح این رفتار زشت و مخالف با عقاید و مقررات دین مبین اسلام بوده است.

که در این مورد مسئولین برگزار کننده ی بازی ها موفق بوده اند ، اما ورزشکاران دلیر جانباز و معلول ایرانی در مسابقات پارالمپیک اجازه چنین موفقیتی را به آنان ندادند ؛ و با مدال آوری اولین بانوی ایرانی این موضوع کلید خورد.

خانم ساره جوانمردی درمسابقات تیراندازی تفنگ بادی ۱۰ متر با کسب مدال برنز اولین مدال آور کاروان دلواری ایران بود که زمانی که بر روی سکوی اهداء جوایز رفت با قرار دادن دستان خود در کنار هم و ادای احترام به مردی که برای اهداء جوائز آماده بود از دست دادن با وی خودداری کرد که متاسفانه زیاد در رسانه های ایران منعکس نشد…

و این حرکت کاروان دلاور مردان و زنان ایرانی ادامه پیدا کرد تا مدال نقره ی کرم زاده.

مهرداد کرم زاده نماینده پرتاب دیسک کشورمان در رقابت‌های دومیدانی پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن روز یک شنبه توانست با رکورد ۴۴ متر و ۶۲ سانتی متر به مدال نقره دست پیدا کند.

او در هنگام در یافت مدال طلای خود از دست دادن با (دوشس کمبریج (لقب کترین میدلتون) همسر شاهزاده ویلیام انگلیسی خود داری کرد و خودش در این رابطه چنین گفت : دست ندادن با شاهزاده انگلیس اعتقادی بود.

((ایا این اعتقادی نیست که در همه ی ما مشترک است !))

وی در گفتگو با خبرنگار اعزامی فارس در لندن عنوان کرد: “روزنامه‌ها و سایت‌های انگلیسی قصد داشتند این موضوع را بی‌احترامی تلقی کنند و به صحنه‌ای که ورزشکار انگلیسی را در آغوش گرفتم و برای او دست زدم کمرنگ پرداختند.

آنها قصد داشتند روی این موضوع مانور کنند در حالی که قصد من بی‌احترامی نبود بلکه فرهنگ و دین ما این چنین است. شاهزاده انگلیس به من گفت می‌توانم با شما دست بدهم که من از این کار خودداری کردم، او هم گفت مشکلی نیست و مدالم را به من تبریک گفت.

دارنده مدال نقره مسابقات پرتاب دیسک پارالمپیک خاطرنشان کرد: ورزشکار انگلیسی‌ای که جای پسرم بود و برای او دست زدم، در سایت شخصی خود ابراز خوشحالی کرده بود چنین رقیبی دارد و این چنین تبریک گفته است. خوشحالم توانستم فرهنگ ایران را اینگونه نشان دهم و برای من هم همین موضوع مهم است نه مسائلی که روزنامه‌های انگلیسی مطرح کرده‌اند.

 

این اقدام مهرداد کرم زاده قهرمان ارزنده ی کشورمان نه تنها پیامی خدائی واعتقادی داشت بلکه پیامی سیاسی نیز به دولت انگلیس داد .

این ماجرا ها ادامه داشت تا مدال طلای مجید فرزین در وزنه برداری ، که عدم دست دادن وی با بانویی که برای اهداء جوائز آماده بود…. ارزش طلای وی را چندین برابر کرد..چرا که او انسانی معقتد است.

((ایا این اعتقادی نیست که در همه ی ما مشترک است !))

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت