تازه ترین مطالب

تاریخ : 26. دى 1392 - 13:21   |   کد مطلب: 10423
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کبودراهنگ: برگزاری جشنواره های ادبی در کبودراهنگ موجب ارتقای ادبیات بومی و شناخت استعدادهای جدید می شود.

به گزارش خبرنگار کورنگ در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کبودراهنگ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کبودراهنگ در جلسه ستاد هماهنگی برگزاری هجدهمین جشنواره ادبی فجراستان همدان گفت: برگزاری جشنواره ادبی در کبودراهنگ موجب ارتقای ادبیات بومی وشناخت استعدادهای جدید می شود.

سید حسین جعفری با بیان این که شرکت شاعران درجشنواره های ادبی منجر به رشد و شکوفائی استعدادها و علایق ادبی آنان می شود ابراز داشت: شاعران با مشاهده کارنامه های ادبی یکدیگر به رقابت می پردازند که این امر پیشرفت آنان را در پی خواهد داشت.

جعفری خطاب به اهالی فرهنگ وهنر حاضردرجلسه گفت: شهرستان کبودراهنگ دارای پتانسیل های فراوان درحوزه های مختلف فرهنگی از جمله شعر و ادب است که به فعلیت رساندن آن تلاش مضاعف و همکاری اصحاب فرهنگ و هنرشهرستان را می طلبد.

وی برگزاری هجدهمین جشنواره ادبی فجر استان همدان برای دومین سال پیاپی دراین شهرستان را رویداد فرهنگی مبارکی برای شهرستان عنوان کرد و افزود: این دوره از جشنواره باید با قوت بیش از پیش به نحو مطلوب برگزار گردد.

جعفری به بخش های مختلف این دوره از جشنواره اشاره کرد و گفت: تولید آثار ادبی در حوزه حجاب و عفاف، ایثاروشهادت، نماز و نیایش، امر به معروف و نهی از منکر، حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از بخشهای ویژه این جشنواره خواهد بود.

وی به کمیت و کیفیت برگزاری جشنواره اشاره کرد و گفت: این دوره از جشنواره همانند سالهای گذشته به صورت کارگاهی در سه بخش شعر و داستان و داستانک در یک روز به انجام خواهد رسید که دراین کارگاه ها داورانی ازهمدان و تهران به داوری آثار ارسالی خواهند پرداخت و همان روز در مراسم اختتامیه جشنواره از صاحبان آثار برتر تجلیل به عمل خواهد آمد.

در این جلسه مسئول امور فرهنگی وهنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان از هجدهمین جشنواره ادبی استان به عنوان یک رویداد مهم فرهنگی دراستان یاد کرد و گفت: برگزاری جشنواره ادبی درشهرستان مایه مباهات و برکات فراوانی است که از جمله آنها حضور افراد نخبه و فعال و شخصیت های شاخص ادبی استان و شهرستان های مختلف درکبودراهنگ است.

عباس مطلبی با بیان اینکه برگزاری هرچه باشکوه تر این جشنواره مستلزم همکاری هنرمندان و ادیبان و شعرای شهرستان با این اداره است افزود: حضور پرشور اصحاب فکر و قلم و اندیشه شهرستان در این جشنواره باعث تبادل فکر و آرا با دیگر ادبای استان خواهد شد.

مطلبی اظهار امیدواری کرد با همفکری و همدلی اصحاب فرهنگ و ادب شهرستان، جشنواره شایسته ای در این شهرستان برگزار گردد.

در این جلسه حاضران به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در راستای برگزاری هر چه با شکوهتر این جشنواره پرداختند.

جشنواره ادبی

 

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت