استقبال پایین تماشاگران سینما در آمریکا از فیلم ضدایرانی «آرگو» مانع از تحقق آرزوی تهیهکنندگان آن برای تبدیل شدن آن به یک فیلم پرفروش شد.
به گزارش کورنگ به نقل از نافع ، در حالی که کمپانی برادران وارنر چشمانتظار موفقیت 100 میلیون دلاری این فیلم بود، فروش کلی آن طی دو هفته نمایش عمومی به 42 میلیون دلار رسید.
شکست تجاری خورده است.
تهیهکنندگان «آرگو» میگویند آن را با هزینهای 50 میلیون دلاری تهیه کردهاند، اما تحلیلگران اقتصادی سینما به رقم 70 تا 80 میلیون دلاری در این رابطه اشاره میکنند.
در عین حال، حدود 30 مییون دلار هم صرف بازاریابی و تبلیغات «آرگو» شده است که رقم کلی تولید را (حتی اگر 50 میلیون دلار باشد) به 80 میلیون دلار میرساند.
تحلیلگران اقتصادی سینما میگویند «آرگو» از آن دسته فیلمهایی است که اختصاصا برای مصرف بازار داخلی آمریکا ساخته میشود و نمیتواند در سطح بینالمللی، موفقیتی کسب کند.
بنافلک کارگردان و بازیگر اصلی فیلم مدتی قبل در یک گفتوگو اعلام کرد فیلمش را برای دریافت جایزه نمیسازد و به دنبال جلب بیشتر تماشاچی است.
اما اکنون که فیلم فروش خوبی در جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکا نداشته، صحبت از موفقیتهای احتمالی آن در مراسمهای جوایز سینمایی پیشرو میشود.
سازندگان فیلم که پس از بهرهگیری از حربههای مختلف (و از جمله ارایه بلیت مجانی به تماشاگران) نتوانستند آن را تبدیل به یک فیلم پرفروش کنند، حالا تبلیغات به راه انداختهاند تا آن را یک فیلم اسکاری معرفی کنند.
اما منتقدان سینمایی که امتیاز چندانی به «آرگو» ندادهاند، میگویند بعید میدانند در مراسمهای جوایز سینمایی در دو ماه آینده، این فیلم مورد توجه اعضای سختگیر انجمنهای منتقدان سینمایی قرار گیرد.
«آرگو» با نگاهی به اتفاقات اولین سال پس از پیروزی انقلاب و تسخیر سفارت آمریکا توسط دانشجویان خط امام، به تعریف یک قصه اکشن میپردازد.
یک مامور سازمان سیا (با بازی بنافلک) در قالب یک مستندساز راهی ایران میشود تا شش دیپلمات آمریکایی را به صورت غیرقانونی از کشور خارج کند.
دیدگاه شما