تازه ترین مطالب

تاریخ : 20. دى 1396 - 11:35   |   کد مطلب: 26776
از سوي مدیر معاونت اتوبوسرانی و پایانه‌های شهرداری همدان مطرح شد:
نوسازي اتوبوس‌هاي بخش خصوصي، پاياني بر گلايه‌ها
مدیر معاونت اتوبوسرانی و پایانه‌های شهرداری همدان از اجرای طرح نوسازي اتوبوس‌هاي بخش خصوصي خبر مي‌دهد که در صورت موافقت شورای شهر مي‌تواند به اعتراضات فعلي نسبت به وضعیت ظاهری برخی اتوبوس‌ها پایان دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کورنگ ،سازمان اتوبوسرانی همدان به دنبال نوسازی اتوبوس‌های بخش خصوصی است که این امر اقدام بسیار مهمی در حوزه شهری خواهد بود؛ از آن جا که برخی از اتوبوس‌های شهر از لحاظ ظاهر وضعیت مناسبی ندارند و گلایه بعضی از شهروندان نسبت به اینکه چرا اتوبوس‌های مناطق بالای شهر وضعیت خوبی دارند اما اتوبوس‌های پایین شهر اینطور نیستند؛ این خبر می‌تواند امیدوارکننده باشد.

از آنجا که وقتی اعتراض مردم را به گوش مسوولان می‌رساندیم یکی از پاسخ‌ها این بود که برخی از اتوبوس‌ها در دست بخش خصوصی است و ما نمی‌توانیم ورود چندانی داشته باشیم، این طرح می‌تواند راه حل خوبی باشد، هرچند شهروندان خود باید در سالم نگهداشتن این وسایل نقلیه تلاش کنند.

به سراغ مدیر معاونت اتوبوسرانی و پایانه‌های شهرداری همدان رفتیم تا توضیحات کامل او را در رابطه بشنویم.

محمد پوروخشوری با اشاره به پیگیری نوسازی اتوبوس‌های بخش خصوصی، اظهار کرد: طرح نوسازی اتوبوس‌های بخش خصوصی را در شورا مطرح کرده‌ایم که اگر موافقت شود، سال آینده آن را اجرایی خواهیم کرد.

وی بیان کرد: از آنجا که بخش خصوصی توان خرید اتوبوس‌هایی با مبلغ 600 میلیون تا یک‌میلیارد تومان را ندارد، از این پس سیاست ما بر این است خریداری و ورود اتوبوس در حوزه دولتی نباشد و در جای دیگری اقداماتی انجام دهیم.

مدیر معاونت اتوبوسرانی و پایانه‌های شهرداری همدان با بیان اینکه به دنبال این هستیم تمام خدمات را واگذار کنیم، افزود:‌ برخی از مردم نسبت به خدمات بخش خصوصی گلایه‌مند هستند و می‌گویند نگاه ما برای خطوط دولتی و برخی از اتوبوس‌ها و مناطق خاصی است در صورتی که اینطور نیست چراکه از قبل برخی از خطوط به بخش خصوصی واگذار شده و اگر اکنون بخواهیم کاری انجام دهیم با توجه به اینکه یارانه‌های دولتی نیز حذف شده دیگر امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه باید از توان شهرداری برای نوسازی ناوگان بخش خصوصی بهره بگیریم که با این کار بیش از 90 درصد نارضایتی‌ها برطرف خواهد شد، گفت: این طرح چند سال طول می‌کشد چراکه 103 دستگاه اتوبوس بخش خصوصی در سطح شهر فعال است که تقریباً 60 تا 70 دستگاه مشکلاتی را دارند.

پوروخشوری با بیان اینکه مابقی اتوبوس‌ها مدل‌های 86 به بالا بوده و از شرایط خوبی برخوردار هستند، افزود:‌ اگر این اتفاق رخ دهد تمام ناوگان‌های بخش خصوصی در دو یا سه سال آینده نوسازی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه زمانی می‌توان گفت بهترین خدمات و کیفیت را ارائه داده‌ایم که طبق اقتصاد مقاومتی و ابلاغیه مقام معظم رهبری عمل کنیم، گفت: طبق فرموده ایشان در تمام خدماتی که مردم می‌توانند آن را اجرایی کنند نباید ورود کرده و باید امور را به مردم واگذار کنیم و مطمئن باشیم کار خوبی انجام خواهد شد.

مدیر معاونت اتوبوسرانی و پایانه‌های شهرداری همدان با بیان اینکه انتقال کار به بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل نیز اتفاق خواهد افتاد، افزود:‌ در حال حاضر بهره‌ای حاصل نمی‌شود و در حوزه حمل و نقل عمومی قیمت تمام شده سفر از مردم دریافت نمی‌شود، برای نمونه در سال 96 قیمت یک سفر طبق کارشناسی یک هزار تومان برآورد شده اما ما مکلفیم یک سوم آن را از مردم دریافت کنیم تا آنها را به استفاده از حمل و نقل عمومی ترغیب کنیم.

وی با اشاره به اینکه همیشه در حوزه درآمدی عقب‌تر از ارائه خدمات هستیم، گفت: اگر ارائه خدمات را به همین شکل به بخش خصوصی واگذار کنیم قطعاً برای آنها هم مشکل ایجاد خواهد شد و به همین دلیل باید تسهیلاتی را در اختیار آنها گذاشت.

پوروخشوری با تاکید به اینکه برای این منظور باید یارانه در اختیار بخش خصوصی قرار داد همچنان که در حال حاضر نیز به این امر توجه داریم، افزود: هر روز در خصوص سوختگیری و پارکینگ برای پارک اتوبوس‌ها و نیز خدمات کارت الکترونیک و ... به بخش خصوصی یارانه پرداخت می‌کنیم.

وی با تاکید به اینکه این یارانه‌ها باید پرداخت شود که اگر انجام نشود بخش خصوصی تمایلی به نوسازی ناوگان خود نخواهد داشت، گفت: حمایت مدیریت شهری همواره باید در حوزه بخش خصوصی باشد و ما نیز به کار آنها نظارت داشته باشیم که البته این امر باعث اشتغالزایی و انجام بهتر امور خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب