رئيس مركز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي همدان در اين زمينه گفت: ساعت 19 و 11دقيقه نخستين تماس گيرنده از پاساژ الماس به مركز اورژانس 115 سقوط زن جواني را از بلندي گزارش ميدهد.
اكبر غياث افزود: زماني كه اپراتور 115 مأموريت را دريافت ميكند به نزديكترين پايگاه كه مركز پاستور است، گزارش مينمايد، اما به دليل اينكه اين مركز در مأموريت بوده بعد از پاستور به مركز مباشر كاشاني مأموريت اعلام ميشود.
به گفته وي، مركز مباشر كه بعد از پاستور نزديكترين پايگاه به پاساژ الماس بوده به دليل پارك اتومبيلي جلوي در پايگاه اين مركز نتوانست مأموريت را اجرا كند كه بلافاصله حادثه را به پايگاه بعدي يعني امام سجاد(ع) واقع در انبار نفت اطلاع ميدهد كه اين پايگاه بلافاصله بعد از دريافت مأموريت نيروهاي خود را به محل اعزام ميكند.
وي ادامه داد: نخستين تماس صورت گرفته با اين مركز 19و11 دقيقه در مركز ثبت شده و زمان حضور اورژانس در محل 19و22 دقيقه بوده است كه بعد مسافت، ترافيك و موارد ذكر شده موجب تأخير چند دقيقهاي شد.
لازم به ذكر است؛ اورژانس پس از انجام مراحل اوليه درمان مصدوم را به بيمارستان انتقال داد. با پيگيريهاي صورت گرفته حال مصدوم خوب اعلام شده است.
غياث در بخش ديگري از سخنانش به مأموريتهاي اورژانس در سال گذشته اشاره كرد و افزود: كل مأموريتهاي صورت گرفته توسط اين مركز 26 هزار و 106 مورد بوده كه 19 هزار و 393 مورد شهري، 5 هزار و 165 مورد جادهاي و يك هزار و 547 مورد مأموريتهاي بين مراكز است همچنين 8 هزار و 75 مورد تصادفي و 18 هزار و 30 مورد آن نيز غير تصادفي گزارش شده است.
وي با اشاره به مأموريتهاي انجام شده در نوروز گفت: اورژانس همدان نيز همانند ساير دستگاههاي ديگر در طرح نوروزي كه از 26 اسفند سال گذشته تا 17 فروردين امسال ادامه داشت مأموريتهايي انجام داده است.
رئيس مركز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي همدان تعداد كل حادثههاي ويژه گزارش شده در زمان طرح را 20 مورد عنوان كرد كه از اين تعداد17 مورد حادثه ترافيكي و 3 مورد غير ترافيكي است.
غياث تعداد كل مأموريتهاي صورت گرفته در طرح نوروزي را يك هزار و 659 مورد عنوان كرد و خاطرنشان كرد: يك هزار و 40 مورد آن مربوط به مأموريتهاي شهري، 455 مورد مأموريتهاي جادهاي و 81 مورد مأموريت بين مراكز صورت گرفته است.
به گفته وي، در مدت اين طرح 23 مورد فوتي تصادفات جادهاي، 320 مورد مصدوم تصادفات جادهاي و 189 مورد مصدوم تصادفات شهري است.
رئيس مركز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي همدان در رابطه با برخي از اظهارات مردم كه اورژانس با تأخير در محل حادثه حاضر ميشود، افزود: تمامي تماسهايي كه با اين مركز گرفته ميشود توسط كارشناس مربوط پاسخ، بررسي و به نزديكترين پايگاه اعلام ميشود و تمامي مكالمات با ثبت زمان ضبط ميشود.
به گفته غياث، كم عرض بودن خيابانها، نبود پاركينگ در شهر و ترافيك به طور غير مستقيم و مستقيم در اجراي مأموريتهاي اين مركز تأثير دارد همچنين اغلب افرادي كه با اين مركز تماس ميگيرند به دليل اضطرابي كه دارند قادر به اعلام آدرس دقيق محل وقوع حادثه نيستند كه اين مسائل موجب ميشوند اورژانس با تأخير در محل حاضر شود.
وي در پايان نرم استاندارد براي حضور اورژانس بر بالين بيمار را از زمان نخستين تماس، در شهرها 8 دقيقه و جادهها 15 دقيقه عنوان كرد و يادآور شد: افرادي كه در محل حادثه حضور دارند به دليل اضطراب و شوكي كه به آنها وارد شده زمان برايشان به سختي ميگذرد و به اين دليل احساس ميكنند اورژانس تأخير داشته است.
نویسنده : مریم بهرامگویا
منبع: همدانپيام
دیدگاه شما