تازه ترین مطالب

تاریخ : 15. فروردين 1393 - 7:31   |   کد مطلب: 12164
امام جماعت مسجد جامع روستای بابان در مراسم عزاداری شهادت سیده زنان عالمیان ضمن تسلیت ایام شهادت جانسوز دخت مکرم رسول اکرم، اسوه پاکدامنی اظهار داشت: دفاع از حریم ولایت مهم‌ترین درس از زندگی حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) است.

حجت الاسلام علیرضا رسولی گفت: دخت رسول گرامی اسلام(ص) خیر کثیری است که خداوند متعال به عنوان پاداش به رسول اکرم (ص) داد که تا قیامت نتایج ارزشمند و معنوی زندگی آن بزرگوار باقی خواهد ماند.

وی بر شناخت هر چه بیشتر سیره و ابعاد زندگی و شخصیت آن حضرت تاکید کرد و گفت: آن حضرت اسوه ای است که با تحمل مشقت و سختی‌های فراوان در طول عمر کوتاه اما پر برکت خود نشان داد در راه دفاع از حریم ولایت بی نظیر است و مادر و همسری مهربان و نمونه برای همه زنان عالم است.

حجت الاسلام رسولی بر الگو پذیری و تأسی از آن حضرت تأکید کرد و گفت: فاطمه زهرا(س) شاهراه سعادت و خوشبختی در همه اعصار و قرن ها است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سختی ها و مصائب زهرای مرضیه اشاره کرد و گفت: مصائب فاطمه زهرا(س) بعداز رحلت جانسوز پیامبر بسیار شدید و سنگین بوده است به طوری که پیکر مطهر پیامبر(ص) هنوز کفن نشده بود که برخی از ریاست طلبان در مکان «سقیفه بنی ساعده» جمع شدند تا برای پیامبر(ص) جانشین تعیین کنند و در این زمان حضرت فاطمه با مراجعه به خانه مهاجرین و انصار عواقب این بدعت بزرگ را گوشزد کرد و حجت را با آنان تمام کرد اما مردم نادان و بی بصیرت با تعیین و انتخاب خلیفه، ظلم بزرگی را در تاریخ به ثبت رساندند.

این عالم دین تاکید کرد: حضرت زهراء(سلام الله علیها) برای دفاع و حمایت از حقوق حضرت علی (ع) تا فدا کردن جان خویش از پا ننشست و غاصبان حکومت درب خانه آن حضرت را به آتش کشیدند و پهلوی آن حضرت را که باردار بود با لگد شکستند و جنایتی را در دل تاریخ مرتکب شدند که تا همیشه روسیاه در نزد خدا و پیامبر باشند و بی شک این لکه ننگ از دامان جنایتکاران پاک نخواهد شد.

پایان پیام/

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت