تازه ترین مطالب

تاریخ : 2. مرداد 1391 - 13:07   |   کد مطلب: 184
ماه مبارک در بين ورزشکاران مسلمان جهان ورزش
مهمت اکيکي: در ماه رمضان روزه مي‌گيرم
ستاره ملي‌پوش و ترک تيم فوتبال وردربرمن آلمان گفت: در ماه رمضان روزه مي‌گيرم و به کودکان يتيم کمک مي‌کنم.

به نقل از روزنامه پرسه، مهمت اکيکي 22 ساله از جمله بازيکنان مسلماني است که در سال‌هاي اخير، در کنار انجام فعاليت ورزشي‌اش، مبادرت به روزه‌گيري در ماه مبارک رمضان کرده است.

وي در اين مورد گفت: در ماه‌هاي رمضان گذشته سعي کرده‌ام روزه‌هايم را بگيرم. گاهي اوقات اين امکان با توجه به انجام سفر يا بازي تيم، فراهم نشده است. البته پس از ماه مبارک، اقدام به گرفتن قضاي روزه‌هايم کرده‌ام. امسال نيز سعي مي‌کنم روزه‌هايم را بگيرم. اما گاهي به علت برنامه تمريني سنگين تيم يا انجام بازي، مربيان اجازه نمي‌دهند روزه بگيرم. من هم آن روز‌هايي که نتوانسته‌ام، بعد از ماه مبارک جبران مي‌کنم.

ستاره خوش‌آتيه افزود: خوشحالم اين فريضه را انجام مي‌دهم. روزه‌گيري به من روحيه و شور و نشاط بيشتري مي‌بخشد. بهتر مي‌توانم به ياد ديگراني که نياز به کمک دارند، باشم.

او ادامه داد: در طول سال تلاش بر انجام کارهاي خوب و مثبت مثل کمک به ديگران دارم. اما از زماني که وارد عرصه فوتبال حرفه‌اي شدم، با خودم عهد کردم در ماه مبارک، حرکت‌هاي ديني مفيد ديگري نيز انجام دهم. به عنوان مثال از دوستان و آشنايان کمک‌هاي نقدي جمع مي‌کنم و براي کمک به کودکان يتيم يا فقير در کشورم اختصاص مي‌دهم. به اين نحو به آرامش خاطر بهتري مي‌رسم. احساس مي‌کنم آدم مفيدي خارج از محيط ورزش هستم.

اکيکي از سال 2010 تاکنون براي تيم ملي کشورش 7 بازي انجام داده اما موفق به زدن گلي نشده است.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت