تازه ترین مطالب

تاریخ : 16. دى 1394 - 10:23   |   کد مطلب: 21070
استاندار همدان با تقدیر از همراهی و همکاری بانکها در احیای تولید و اشتغال استان خواستار حفظ عزم، اراده و جسارت همیشگی بانکها در خدمت به تولید شد.
بانکهای خصوصی همکاری لازم را در تولید ندارند

به گزارش کورنگ به نقل از نافع، محمد ناصر نیکبخت در جلسه مدیران بانک کارآفرین و مشتریان عمده این بانک، گفت: اعتقادم بر این است که پول بانکها ، پول مردم است و بانک امانتدار سرمایه مردم است و باید همیشه این پول در امنیت باشد و تولید کشور از این پول استفاده کند و بانک راغب باشد از این اعتبارات با صرفه و صلاح مشتریان استفاده کند.
وی افزود: از طرفی اعتقادم بر این است که هر بانکی به تولید توجه بیشتری کند به توسعه مملکت بیشتر توجه دارد و این رابطه ای منطقی بین مشتری و بانک است.
استاندار اضافه کرد: مشکل مملکت در شرایط حاضر کارآفرینی است و تا کارآفرینی نباشد از رکود خارج نخواهیم شد و نام بانک کارآفرین، کمک و همراهی با کارآفرینی را تداعی کرده و انتظار ایجاد می کند.
نیکبخت ادامه داد: در جلسات و سمینارها با حضور مسئولان ارشد نظام از عملکرد بانکهای استان و نهایت همکاری که داشته اند، در کمک به تولید و اشتغال و احیای واحدهای تعطیل شده و تعیین تکلیف بدهی ها اعلام رضایت کرده ام .
وی خاطرنشان کرد: بانکهای خصوصی در تولید، همکاری لازم را ندارند و دولت تصمیم گرفته بانکهای خصوصی را ملزم به حضور در تولید ، مصرف، درآمد و سود در استان کند.
استاندار تصریح کرد: تولید با خدمات فرق دارد ، برگشت سود و پول بانک در بخش خدمات راحت تر است اما مشکل الان تولید است و امیدواریم این نگاه بانکهای خصوصی تغییر کند و تولید حمایت و احیا شود البته بانکها علاقمند هستند رونق و توسعه را در جامعه بر اساس فعالیتهای خود مشاهده کنند.
نیکبخت اظهار داشت: بانکهای استان قبول کرده اند که در کارگروه اشتغال استان اگر متقاضی تسهیلات ، طرح توجیهی و دارای اهلیت داشت ، بحث منابع و مصارف نداشته باشند.
وی بیان داشت: هیچ مشتری بانک قادر نیست ، اعتباراتی راکه مردم در بانک امانت گذاشته اند ،پرداخت نکند البته دیر و زود دارد اما قابلیت پرداخت نشدن ندارد و اگر تسهیلاتی توسط تولید کنندگان پرداخت نشده به خاطر شرایط و مشکلات اقتصادی پیش آمده برای کشور بوده است.
استاندار همدان گفت: این استان دارای انسانهای شریف و متدین است و مردم همدان مردمی نیستند که پول بانک را پرداخت نکنند البته اگر مشتری بدون دلیل بخواهد پول بانک را ندهد ، بنده در اینصورت در کنار بانکها هستم .
نیکبخت توصیه کرد: مشتریانی که تسهیلاتی دریافت کرده اند و مدیریت استانی بانک به آنها اعتماد داشته در بازپرداخت تسهیلات همکاری خوبی داشته باشند و تضمین های مورد نظر بانک را برای تقسیط تسهیلات ارایه دهند.
استانداربا تقدیر از خدمات مدیر سابق استانی بانک کارآفرینی به تولید و اشتغال استان و اظهار امیدواری برای حل مشکل پیش آمده، تصریح کرد: انسانیت و وجدان کاری و تعلق خاطری که ما به انسانهای شریف و توجهی که به مصلحت بانکها باید داشته باشیم، ایجاب کرد این جلسه را با مدیران بانک کارآفرین و برخی مشتریان آن داشته باشیم.
پایان پیام/ب

دیدگاه شما

مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت
سایت رهبر معظم انقلاب