تازه ترین مطالب

تاریخ : 12. مرداد 1391 - 4:52   |   کد مطلب: 334
حجاب بانوی ورزشكار همدانی در المپیك لندن مورد بازتاب رسانه های جهان قرار گرفت.

 

 

به گزارش کورنگ به نقل از ايرنا ،المپیك لندن 2012 تنها دوره ای است كه همه كشورها به ورزشكاران زن خود نیز اجازه تجربه شركت داده‌اند.

پیش از این برخی كشورها از جمله عربستان، قطر و برونئی كاروانی متشكل از تنها ورزشكاران مرد داشتند، اما این بار این كشورها هم سنت‌شكنی كردند.

عربستان سعودی دو بانوی ورزشكار خود را در رشته های جودو و دو و میدانی راهی بزرگترین رویداد ورزشی جهان كرد.

در این میان حضور زنان محجبه ورزشكار بیش از دوره‌های‌ گذشته به چشم می‌خورد و به نظر می‌رسد كه زنان محجبه از حضور پررنگ‌تری در المپیك برخوردارند.

یكی از این بانوان محجبه مه لقا جام بزرگ بانوی تیرانداز همدانی است كه با وجود اینكه نتوانست به مدال دست یابد اما تشویق سعی و كوشش او با حجاب اسلامی به خصوص در هنگام جابجا كردن وسایل تیراندازی در ابتدا مسابقه تعجب تماشاگران را در محل مسابقه برانگیخت تا ثابت كند كه حجاب دست و پاگیر بانوان مسلمان نیست و بانوان در صورتی كه به آنها بها داده شود می‌توانند موفقیت‌ها بیشتری كسب كنند.

اكثر روزنامه ها و خبرگزاری های بزرگ جهان در گزارشی ضمن به تصویر كشیدن سیمای مه لقا جامه بزرگ با حجاب كامل كه در حال جابجایی وسایل تیراندازی خود با چادر بود، به حمایت از بانوی محجبه ایرانی پرداختند.

جام بزرگ دلیل حضور در المپیك با حجاب را همواره اعتقاد به اسلام و تلاوت قرآن دانسته و گفته كه با داشتن حجاب روحیه‌ام را حفظ می‌كنم.

موفقیت یك خانم ورزشكار محجبه نظیر مه‌لقا جامه‌‌بزرگ در بازی‌های المپیك لندن و بالا بودن جایگاه وی نسبت به ورزشكاران دیگر كشورهای اروپایی و آمریكا (علیرغم عدم كسب مدال) نشانه این است كه بانوان ایران اسلامی این توانایی را دارند كه در هر صحنه‌ای حاضر شوند و برای موفقیت خود و كشورشان تلاش كنند.

 

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت