پیغام خطا

  • Notice: Trying to get property of non-object در block_block_view() (خط 247 از /home/korangir/domains/korang.ir/public_html/modules/block/block.module).
  • Notice: Trying to get property of non-object در block_block_view() (خط 247 از /home/korangir/domains/korang.ir/public_html/modules/block/block.module).
  • Notice: Trying to get property of non-object در block_block_view() (خط 247 از /home/korangir/domains/korang.ir/public_html/modules/block/block.module).
  • Notice: Trying to get property of non-object در block_block_view() (خط 247 از /home/korangir/domains/korang.ir/public_html/modules/block/block.module).
  • Notice: Trying to get property of non-object در block_block_view() (خط 247 از /home/korangir/domains/korang.ir/public_html/modules/block/block.module).
  • Notice: Trying to get property of non-object در block_block_view() (خط 247 از /home/korangir/domains/korang.ir/public_html/modules/block/block.module).
  • Notice: Trying to get property of non-object در block_block_view() (خط 247 از /home/korangir/domains/korang.ir/public_html/modules/block/block.module).
  • Notice: Trying to get property of non-object در block_block_view() (خط 247 از /home/korangir/domains/korang.ir/public_html/modules/block/block.module).

تازه ترین مطالب

تاریخ : 29. شهريور 1402 - 13:05   |   کد مطلب: 36906
معاون عمرانی استاندار همدان از نقد شدن 50 میلیارد تومان برای اجرای چهاربانده کردن 12 کیلومتر از محور غار علیصدر خبر داد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کورنگ ، در گزارش‌هایی که شهروندخبرنگاران برای گروه خبری کورنگ ارسال می‌کنند، اعلام شده بود در ایام تعطیلات آخر ماه صفر، سفری به غار زیبای علیصدر، بزرگ‌ترین غار آبی جهان داشتم، در طول مسیر سرعت‌کاه‌هایی اجرا شده بود که قدرت فرار را از راننده سلب می‌کرد؛ در این پیام ارسالی اشاره‌ای به تخصیص بودجه برای چهاربانده شدن این محور نیز شده بود که متأسفانه با این وجود اقدامی صورت نگرفته؛ بنابراین برای پاسخ به سؤال با مسئولان استان تماس گرفتیم که دراین‌بین موفق شدیم با فرزاد تیموری، معاون عمرانی استاندار و سرهنگ علی فکری، رئیس پلیس راه همدان گفت‌وگوهایی را داشته باشیم که در ادامه می‌خوانید:

معاون عمرانی استاندار همدان در پاسخ به این سؤال که چهاربانده کردن محور علیصدر به کجا رسیده است؟ اعلام کرد: چهاربانده کردن محور علیصدر یکی از پروژه‌های مهمی است که پیگیر آن هستیم و از اعتبار سفر رئیس‌جمهور 300 میلیارد تومان برای اجرای آن درنظر گرفته شد که 50 میلیارد تومان تخصیص نقد برای اجرای آن در حساب است.

به گفته فرزاد تیموری، گرفتن مشاور، تهیه نقشه، برآورد اعتبار و انتخاب پیمانکار انجام و کارهای اجرایی نیز آغاز شده و قرار است 12 کیلومتر ابتدایی بین بلوار آیت‌الله نجفی تا میدان شهیدسلیمانی بهار تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد و برای مابقی مسیر نیز به دنبال تأمین اعتبار هستیم.

معاون عمرانی استاندار در پاسخ به این سؤال که با توجه‌ به اینکه مسیر مذکور محور گردشگری است و نیازمند ایمن شدن بوده، اجرای چهاربانده آن چه مدت‌ زمان لازم دارد؟ گفت: ما نیز این نیاز را احساس کردیم و به دنبال آن هستیم که هرچه سریع‌تر تخصیص اعتبار انجام شود.

* با اجرای سرعت‌کاه در محور غار علیصدر شاهد کاهش تصادفات فوتی و جرحی هستیم

رئیس پلیس‌ راه همدان نیز درخصوص آمار تصادفات محور غار علیصدر گفت: محور غار علیصدر جزء مسیرهای پُرتصادف استان همدان بود؛ به‌قدری دغدغه در این حوزه زیاد بود که در سفر رئیس‌جمهور (مردادماه سال 1401) به استان، نخستین برنامه مطرح‌ کردن چهاربانده شدن این محور بود.

سرهنگ علی فکری ابراز کرد: اکنون این مسیر جزء محورهای کارگاهی استان بوده و چهاربانده شدن آن درحال اجرا است.

به گفته وی، بحث چهاربانده شدن این محور امکان دارد یک الی دو سال به طول بینجامد و شاهد تصادفات باشیم؛ بنابراین چندین رشته سرعت‌کاه در طول محور علیصدر نصب شده است که آمار تصادفات کاهش پیدا کرده و درصورت بروز حادثه، تصادف خسارتی است و مورد فوتی و جرحی نداریم.

رئیس پلیس‌ راه همدان اشاره کرد: 25 نقطه حادثه‌خیز از محور آیت‌الله نجفی تا میدان گل‌تپه احصا شده بود که با نصب تابلو، علائم، سرعت‌کاه، دوربین و غیره، ایمن‌سازی شد.

سرهنگ فکری در پاسخ به این سؤال که شهروندخبرنگاری برای ما خبری ارسال کرده که با اجرای سرعت‌گیر قدرت فرار از راننده سلب شده است، چه توضیحی در این ارتباط دارید؟ گفت: این محور اکنون با توجه‌ به اینکه درحال تعریض است، جزء محورهای کارگاهی بوده و دستگاه‌ها درحال انجام کارهای عمرانی و جاده‌سازی هستند؛ بنابراین نیاز است سرعت در این مسیر پایین باشد.

وی ادامه داد: قبلاً هر چهار روز یک تصادف فوتی یا جرحی در این محور حادث می‌شد، اما از زمان نصب سرعت‌کاه‌ها، تصادف‌های فوتی و جرحی کامل کاهش پیدا کرده و تبدیل به تصادف‌های خسارتی شده است؛ بنابراین برای ایمن‌سازی ناچاریم فعلاً از سرعت‌کاه‌ها استفاده کنیم.

این مقام مسئول درخصوص آمار تصادفات پنج ماه نخست سال این محور گفت: 13 فقره تصادف فوتی در پنج ماه ابتدایی سال اتفاق افتاده است.

سرهنگ فکری با اشاره به اینکه 10 الی 15 روز از اجرای سرعت‌کاه در محور علیصدر می‌گذرد، اعلام کرد: قبلاً هر چهار یا پنج‌ روز یک تصادف فوتی یا جرحی در این محور اتفاق می‌افتاد که از زمان اجرای سرعت‌کاه تصادفات فوتی و جرحی این محور کاملاً از بین رفته است.

به گفته وی، اگر این سرعت‌گیرها اجرا نمی‌شد، ظرف 15 روز گذشته باید شاهد تعداد زیادی تصادف جرحی و حداقل یک الی دو فقره تصادف فوتی می‌بودیم، اما از زمان اجرای سرعت‌کاه‌ها تصادف فوتی و جرحی نداریم.

بارها و بارها در سخنرانی‌ها و جلسات از این سخن به میان آمده که محور توسعه استان همدان گردشگری است و همه بر لزوم عزم جدی در رونق این عرصه تاکید کرده‌اند اما این نکته را کمتر مسئولان مورد توجه قرار داده‌اند که یکی از مهمترین زیرساخت‌های گردشگری راه‌های مواصلاتی هستند که به طور خاص برای دسترسی آسان و ایمن به قطب‌های گردشگری استان از اهمیت ویژ‌های برخوردارند اما وقتی بررسی می‌کنیم می‌بینیم راه دسترسی به مهمترین مرکز گردشگری استان و ای بسا غرب کشور سال‌هاست از نابه‌سامانی رنج می‌برد اردیبهشت‌ماه سال 96 بود که پورمختار، نماینده اسبق شهرستان کبودراهنگ و بهار از آغاز اجرای طرح چهاربانده شدن مسیر همدان به گل‌تپه و علیصدر خبر داد و گفت: این طرح از مصوبات سفر ریاست‌جمهوری است که در سال جاری در ردیف بودجه‌ای مجلس قرار گرفت و به‌زودی کلنگ‌زنی خواهد شد. اما اکنون در شهریور سال 1402 ما همچنان چشم‌انتظار نهایی شدن پروژه این جاده هستیم جاده‌ای که فقط در نوروز امسال 78 هزار نفر از آن برای رسیدن به غار علیصدر عبور کرده‌اند و این دور از شأن استان همدان است که یکی از مهمترینمحورهای مواصلاتی منتهی به قطب گردشگری آن با اعتباردهی قطره‌چکانی اندک اندک ساماندهی شده و چهاربانده شود

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت