تازه ترین مطالب

تاریخ : 30. مرداد 1391 - 14:38   |   کد مطلب: 627
اولین بار طرح تاسیس یک کشور یهودی را تئودور هرتسل که پایه گذار صهیونیسم نامیده می شود ارائه نمود. در همین راستا نخستین کنگره جهانی صهیونیسم به ریاست وی در شهر بال سوئیس با هدف استقرار دولت یهود در منطقه فلسطین از طریق انتقال یهودیان به آن منطقه تشکیل شد.

 

به گزارش کورنگ به نقل از  آی پرس اولین بار طرح تاسیس یک کشور یهودی را تئودور هرتسل که پایه گذار صهیونیسم نامیده می شود ارائه نمود. در همین راستا نخستین کنگره جهانی صهیونیسم به ریاست وی در شهر بال سوئیس با هدف استقرار دولت یهود در منطقه فلسطین از طریق انتقال یهودیان به آن منطقه تشکیل شد.

برای نیل به این هدف ابتدا تصمیم بر آن شد که از دولت عثمانی که منطقه فلسطین را در تصرف خود داشت اجازه مهاجرت یهودیان را به منطقه فلسطین اخذ شود که پاسخ دولت عثمانی به شدت منفی بود.

اما با شکست امپراطوری عثمانی در جنگ جهانی اول این کشور تجزیه شد که بخش فلسطین به اشغال انگلستان درامد و زمینه انتقال یهودیان را به این منطقه فراهم نمود.

در سال های 1920 تا 1930 یهودیان در فلسطین انجمن هایی مخفی و سرّی با نام های هاگانا، ایرگون و اشترن ایجاد کردند و بدین طریق و با حمایت امریکا و انگلیس به غارت، قتل و ترور مسلمانان پرداختند.

هربرت ساموئل حاکم انگلیسی فلسطین که خود یهودی بود بخشی از باغات و زمین های مسلمانان را مصادره کرد و به یهودیان واگذار کرد و مناطقی اندکی هم توسط اعراب که عمدتا غیر فلسطینی بودند به یهودیان فروخته شد.

علی رغم تمام این تلاش ها تا قبل از تشکیل رژیم صهیونیستی مساحت کل زمین های غصب شده توسط یهودیان به بیش از 8% از کل مساحت کشور فلسطین نمی رسید.

در سال 1947 انگلستان قیمومت خود را از منطقه برداشت و بلافاصله سازمان ملل رژیم صهیونیستی را به عنوان یک کشور به رسمیت شناخت و بی جهت سهم یهودیان را 5/56% از خاک فلسطین دانست همچنین قدس (5/0% مساحت فلسطین) را منطقه بین المللی اعلام کرد و 5/43% باقی مانده را به مسلمانان آن منطقه تحت عنوان کشور فلسطین اختصاص داد.

صهیونیست ها که از این تقسیم همچنان ناراضی بودند، جهت غصب مناطق بیشتر، در سکوت رسانه ها و سازمان های بین المللی حمله به روستاها و شهرها ی فلسطین و کشتار هزارها نفر مردم بی دفاع را دستور کار خود قرار دادند که منجر فجایع هولناک فراوانی مانند کشتار دیریاسین، طنطوره، الدوامیه، القبیه، کفر قاسم، خان یونس و... شد اما هیچگاه فلسطینی ها حاضر به فروختن سرزمین خود نشدند و دراین راه هزاران شهید اهدا نمودند. 

در 14 مه 1948 بن گورین در تلاویو رسماً تشکیل دولت اسرائیل را اعلام کرد که بلافاصله از سوی امریکا به رسمیت شناخته شد.

در واکنش به این اقدام کشورهای لبنان، سوریه، عراق، مصر و اردن بلافاصله به اسرائیل حمله کردند که در ابتدا علی رقم برخی از پیروزی ها از اسرائیل شکست خوردند. بعد از این جنگ 75% از مناطق فلسطین نشین و به علاوه بخش غربی قدس به اشغال رژیم صهیونیستی درآمد.

در پنجم ژوئن 1967 اسرائیل در یک عملیات ضربتی که بعدها موسوم شد به جنگ شش روزه به فرودگاه های مصر، اردن و سوریه حمله کرد و نیروی هوایی این کشورها را از کار انداخت و سپس با نیروی زمینی خود در خاک این کشورها پیش روی کرد که در پایان این جنگ شش روزه بلندی های جولان، صحرای سینا، کرانه باختری، غزه و بیت المقدس به اشغال این رژیم درآمد.

پس از حملات و جنگ های ناموفق اعراب همچنین با میانجیگری دولت های غربی به ویژه امریکا کشورهای عربی رفته رفته سیاست خود را تغییر دادند و با امضای قراردادهایی مانند کمپ دیوید و جنبش فتح از مقاومت در برابر این جرثومه فساد و آرمان های اسلامی خود دست کشیدند.

اسرائیل که با آواره سازی و کشتار هزاران نفر رفته رفته داشت جایگاه خود را در منطقه تثبیت می کرد پس از انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) در اولین فرصت یعنی در 16 مرداد 1358 اخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس برای نجات قدس و مسلمانان این منطقه از چنگال صهیونیست های جنایتکار اعلام داشت.

از آن تاریخ این روز در بسیاری از کشورهای مسلمان و غیر مسلمان مانند امریکا با استقبال گسترده مردم برگزار می شود.

همچنین با شکل گیری مقاومت به رهبری ایران و تشکیل حلال شیعی مرکب از ایران و عراق و سوریه( دولت شیعه) و حزب الله، ایستادگی در برابر اسرائیل این ام الفساد تاریخ به دست یاوران شیعه حضرت ولی عصر عج سپرده شد که موفق به وارد اوردن ضربات سختی بر پیکره این رژیم اشغال گر شده است و پس سی سال مقاومت منجر به بیداری اسلامی شده که اسرائیل را بیشتر و بیشتر در منطقه منزوی و محصور کرده است.

همانطور که رهبر انقلاب اعلام کردند رژیم اشغالگر قدس اکنون با یک مانع تاریخی بزرگ به نام انقلاب اسلامی روبرو شده که مشروعیت آنها را زیر سوال برده و نگذاشته است هیچگاه امید در دلهای مسلمانان کور شود.

 آن چیزی که اکنون در صحنه سیاسی دنیا مشاهده می شود یک جنگ تمام عیار بین مسلمانان به رهبری جمهوری اسلامی و صهیونیسم بین الملل می باشد.

ایران در مقابل هویت و موجودیت رژیم صهیونیستی ایستاده است و تحریم ها و ترورها از همین منظر قابل تحلیل است چرا که سرمایه گذاری چندهزار میلیارد دلاری انها با مقاومت امت اسلامی ایران درهم شکسته شده است.

در اوان انقلاب وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی عنوان داشت که انقلاب اسلامی ایران زلزله ای است در موجودیت این رژیم و اکنون با بیداری اسلامی و تحولات منطقه بوضوح این نظریه تایید می شود.

اکنون امت ایران وظیفه ای تاریخی بر عهده دارند، تکلیفی که قطعا تاریخ به یاد دارد هر جمعه روز قدس مردم مسلمان ایران با امام زمان خود تجدید بیعت می نمایند که قطعا اهل کوفه نیستند و دین خدا را یاری می کنند و انشالله وعده خداوند نزدیک است : "و نرید ان من علی الذین استضعفو فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین"

 

***سید محسن طلوع***

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت