تازه ترین مطالب

تاریخ : 9. مهر 1392 - 2:49   |   کد مطلب: 8377
جانشين معاون نظارت مجلس شوراى اسلامى از انتشار پنجمين گزارش نظارتى مجلس از عملكرد 3 ماهه پايانى دولت احمدى نژاد خبر داد و گفت: اين گزارش شامل عملكرد كميسيون اصل 90 و موارد ارجاعى هيأت رئيسه و مجلس براى پيگير ىهاى نظارتى است.

رضا طلاي ىنيك در گفتگو با مهر اظهار داشت: اين گزارش در اختيار نمايندگان قرار گرفته است.

وى ادامه داد: معاونت نظارت در 9 ماهه گذشته 4 گزارش از عملكرد نظارتى مجلس در مقاطع زمانى 3 ماهه به نمايندگان ارائه كرده است. همچنين نخستين گزارش مشروح كارنامه يك ساله نظارتى مجلس در خردادماه امسال از سوى معاونت نظارت ارائه شده است كه خلاصه آن توسط مظفر معاون نظارتى مجلس در صحن علنى قرائت شد.

جانشين معاونت نظارت مجلس شوراى اسلامى گفت: پنجمين گزارش اطلاع رسانى از عملكرد نظارتى مجلس دوره 3 ماهه خرداد، تير و مرداد سال جارى را شامل مى شود.

وى در خصوص محتويات اين گزارش تصريح كرد: اقدامات نظارتى مجلس در ابلاغ و انتشار قوانين و پيگيرى اجراى آنها و پايش اقدامات دولت در تصويب و ابلاغ آيي ننام هها و نيز تذكرات و سؤالات نمايندگان از وزرا و تحقيق و تفح صها و طر حهاى جديد تحقيق و تفحص، گزارش نمايندگان ناظر در مجامع و شوراهاى تصميم گيرى كشور و استا نها و نيز عملكرد كميسيون اصل 90 ، موارد ارجاعى هيأت رئيسه و مجلس براى پيگير ىهاى نظارتى و گزارش هيأت مركزى نظارت بر انتخابات شوراهاى اسلامى است. طلاي ىنيك افزود: گزارش پنجم عملكرد نظارتى مجلس شوراى اسلامى به دوره 3 ماهه منتهى به پايان دولت دهم و آغاز دولت يازدهم مربوط مى شود كه يكى از مهمترين عملكر دهاى نظارتى مجلس در اين مقطع، رسيدگى به رأى اعتماد وزيران پيشنهادى دولت يازدهم بود.

وى تأكيد كرد: در 3 ماهه پايانى دولت دهم بيش از يك هزار تذكر از سوى نمايندگان به اعضاى هيأت وزيران داده شده است و همچنين 5 طرح جديد تقاضاى تحقيق و تفحص در اين دوره زمانى از سوى نمايندگان به مجلس ارائه شده است. طلاي ىنيك گفت: مظفر معاون نظارت مجلس شوراى اسلامى در آينده نزديك جزئيات اين گزارش را در اختيار رسان هها قرار م ىدهد.

همدان پیام

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت