خبرگزاری فارس: 26 روستای بالای 50 خانوار همدان آسفالت نشده است.
یوسفرضا نوروزی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در همدان به تشریح جهتگیریهای اصلی برنامه پنجم توسعه در استان همدان در بخش حمل و نقل پرداخت و اظهار کرد: با توجه به برنامه پنجم توسعه در بخش زیرساختهای حمل و نقل و راهبردهای آن برنامهریزیهایی در استان صورت گرفته است.
وی افزود: توسعه و تقویت زیرساختهای حمل و نقل یکی از محورهای اصلی جهتگیری برنامه پنجم توسعه در استان تعریف شده که در این راستا توسعه و تکمیل شبکه آزادراهی استان که شامل آزادراه ساوه همدان است، با جدیت پیگیری میشود.
مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی همدان توسعه و تکمیل شبکه بزرگراهی استان را از دیگر محورهای جهتگیری برنامه پنجم توسعه دانست و ادامه داد: این محورها عمدتاً شامل محورهای چهارخطه از جمله محور همدان- رزن- آوج، محور همدان به سنندج، محور نهاوند به بروجرد، محور نهاوند به کرمانشاه، محور جوکار به تویسرکان، محور تویسرکان به کنگاور، محور کبودراهنگ به شیرینسو، محور شیرینسو به قیدار تا انتهای حوزه استحفاظی، محور رزن- دمق، محور رزن- قروه (سهراهی کاج) است که عملیات اجرایی آن را ادامه خواهیم داد.
وی تصریح کرد: رویکرد بعدی ما مطالعه و اهداف کنارگذر شهرهای استان است و در این راستا کنارگذر رزن را در برنامه داریم که هماکنون پیمانکاران مشغول به کار هستند.
نوروزی بیان داشت: کنارگذر اسدآباد نیز از دو سال پیش در دست اقدام قرار گرفته و از دیگر برنامهها در این زمینه می توان به کنارگذر شرقی و کنارگذر غربی همدان و کنارگذر شیرینسو اشاره کرد.
وی در ادامه عنوان کرد: از دیگر رویکردهای برنامه پنجم توسعه در استان همدان ارتقای راههای فرعی پرترافیک و راه اصلی است.
مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی همدان گفت: در زمینه ارتقای راههای فرعی و اصلی نیز برنامههای اجرایی برخی از راهها شروع شده است از جمله محور طاحونآباد قهاوند به کمیجان، محور اسدآباد به آجین سنقر، راه فرعی اسدآباد به داشبلاغ یا اسدآباد به قروه که امسال اخیراً بهسازی مسیر را شروع کردهایم.
وی اضافه کرد: در رابطه با ارتقای محور گلتپه به علیصدر نیز بخش عمدهای از کار انجام شده و بخشی از روکش آسفالت آن در دو کیلومتری انتهای کار که به روستای علیصدر منتهی میشود باقی مانده است.
نوروزی با اشاره به ارتقای محور ملایر به آورزمان افزود: در واقع محورهای فرعی را با یک درجه ارتقا به راه اصلی عریض تبدیل میکنیم.
وی یادآور شد: رویکرد دیگر برنامه پنجم بهسازی و آسفالت راههای روستایی بالای 50 خانوار استان است که 175 کیلومتر هدفگذاری شده است.
مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی همدان بیان کرد: از یکهزار و 88 روستای استان 502 روستا بالای 50 خانوار هستند که هنوز 26 روستای بالای 50 خانوار آسفالت نشده است ولی عمده روستاهای بالای 50 خانوار و 100 خانوار ما آسفالته هستند.
وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: مهمترین رویکرد برنامه پنجم تکمیل شبکه ریلی استان برای ایفای نقش ملی و بینالمللی در سطح منطقه است.
دیدگاه شما