تازه ترین مطالب

تاریخ : 25. بهمن 1392 - 7:24   |   کد مطلب: 11069
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان: مدیریت در آموزش و پرورش باید مدیریت جهادی باشد .

به گزارش کورنگ به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کبودراهنگ، مدیر کل آموزش وپرورش استان در نشست صمیمی با مدیران مدارس کبودراهنگ ضمن بیان این مطلب که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا در اوج اقتدار است گفت : جو مدیریت در آموزش و پرورش باید مدیریت جهادی و ایثار گرانه باشد و همه کارها برای رضای خدا انجام پذیرد تا مدیون خانواده شهدا نباشیم .

فولادوند در ادامه به اولویت بندی برنامه های آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت : توسعه مشارکت های مردمی ، عملیاتی کردن بودجه ، تقویت مدیریت آموزشگاهی و سازماندهی نیروی انسانی از برنامه های اصلی وزارت آموزش و پرورش است که با برنامه ریزی در حال انجام است .

ایشان درخصوص توسعه مشارکت های مردمی اظهار داشت : اولیاء در مدارس نقشی مهمی دارند و بزرگترین کمک های معنوی توسط اولیاء در مدارس رقم می خورد .

وی درخصوص تقویت مدیریت آموزشگاهی گفت: مدیران باید راهبر آموزشی باشند نه مدیر آموزشی . مدیر باید دلهای دبیران را مدیریت کند و با علم مدیریت جدید مدیریت کند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در ادامه بیان داشت : کرامت معلمان وظیفه اصلی ماست و نباید معیشت با کرامت اشتباه گرفته شود.امروز آموزش و پرورش باید انتقاد پذیر باشد و سعی در آن است با پاسخگویی صحیح به نقدها باعث رسیدن به نتایج بهتر در امور شویم.

ایشان به مقوله دیگری در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: امنیت فرهنگی به جای فرهنگ امنیتی باید جایگزین شود و همه امور در جهت ایجاد امنیت و آرامش باید باشد فولادوند از تشکل های فرهنگی به عنوان یک فرصت یاد کرد و گفت:با ورود تشکل ها به آموزش و پرورش شاهد رسیدن به نتیجه بهتر خواهیم شد زیرا با دیدگاه ها و نقدهای متفاوت مواجه خواهیم شد. با رویکرد کیفیت بخشی به آموزش و پرورش شاهد افزایش کارایی کیفی خواهیم بود لازم به ذکر است.

رضا عسگری مدیرآموزش و پرورش کبودراهنگ نیز در این نشست گزارشی از عملکرد آموزش و پرورش بیان داشت .

پخش کلیپ ، اجرای سرود ، پرسش و پاسخ مدیران با مدیر کل از دیگر برنامه های این نشست بود.

دیدگاه شما

سایت رهبر معظم انقلاب
مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت