تازه ترین مطالب

تاریخ : 2. آذر 1397 - 0:47   |   کد مطلب: 29408
رهبر جنبش امت اسلام آمریکا با حضور در برنامه تلویزیونی عصر با اجرای نادر طالب زاده گفت: در غرب و آمریکا هر سخن صادقانه‌ای که دروغ را برملا کند از سمت ایران می‌دانند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کورنگ به نقل از  گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نادر طالب‌زاده در جدیدترین برنامه تلویزیونی «عصر» میزبان لوئیس فراخان رهبر جنبش امت اسلام آمریکا بود. او در این برنامه راجع به سیاست‌های آمریکا، اسرائیل و آینده اسلام صحبت ‌کرد.

جنبش امت اسلام بیشتر از 130 مسجد در آمریکا دارد که بزرگترین ظرفیت فعال مسلمانان این کشور است. لوئیس فراخان میان هنرمندان و ورزشکاران آمریکایی چهره محبوبی دارد. در سال‌های گذشته وقتی یک رنگین‌پوست مورد ضرب و شتم قرار گرفت، تجمع میلیونی مردم با دعوت لوئیس فراخان در واشنگتن برگزار شد. آنجا قدرت جنبش امت اسلام در آمریکا دوباره نمایان شد.

سلام جناب لوئیس فراخان. حضور شما در این برنامه باعث افتخار است. می‌دانم که راجع به این موضوع در سخنرانی‌های هفته گذشته در تهران صحبت کردید اما زمان سفر شما به ایران خیلی مهم و حساس است؛ تصمیم سختی را برای سفر به کشورمان اتخاذ کردید. می‌خواهم درباره این تصمیم سخت از شما بپرسم، بازتاب‌هایی که گرفتیم نشان می‌دهد که شما درباره انجام یا عدم انجام این سفر خیلی فکر کردید.

فراخان: نگران بودم؛ چون اطمینان نداشتم که زمان مناسبی برای سفر به ایران باشد و برای همین، پاسخ به دعوت دکتر فواد ایزدی را به تاخیر انداختم و حتی در ابتدای امر، دعوتش را رد کردم اما با گذشت زمان و فکر کردنِ بیشتر به این موضوع، تصمیم گرفتم که به ایران بیایم. وقتی سوار هواپیما شدم، دعا خواندم و از خدا طلب راهنمایی کردم و نهایتا فهمیدم که بهترین مکان برای حضورم و بهترین زمان برای سفر به ایران است. من همیشه برای مردم ایران احترام قائل بودم؛ مخصوصا وقتی امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی را آغاز کرد.  به شیوه‌های خودم، در روزنامه‌هایمان، تولیدات رسانه‌ای و برنامه‌هایمان از ایشان حمایت می‌کردیم و من بسیار ایشان را تحسین می‌کنم. البته در آن زمان اطلاعات زیادی درباره انقلاب نداشتم و نمی‌دانستم که به تشکیل حکومت دینی در ایران می‌انجامد. خدا را به خاطر آیت‌الله خمینی شکر می‌کنم؛ خدا را به خاطر آیت‌الله خامنه‌ای شکر می‌کنم که کار فوق العاده‌ای که امام آغاز کرده، ادامه می‌دهد.با وجود سختی‌هایی که برای من در آمریکا ایجاد شده، خوشحالم که اینجا هستم؛ فکر می‌کنم همانطور که یکی از مدعوین به من گفت، خدا دستور داده که من در این زمان اینجا باشم و به این موضوع، صادقانه اعتقاد دارم.

طالب زاده: پویشی در آمریکا و کلا کشورهای غربی برای تخریب جمهوری اسلامی طی چهار دهه گذشته در جریان بوده که ایران را رژیم یاغی، محور شرارت و مرکز تروریست‌ها می‌نامند. به نظر می‌رسد که حضور شما در ایران، عصبانیت این گروه‌ها رو تشدید کرده است.

فراخان: من را هم مثل ایران می‌بینند؛ هر کسی که صادقانه صحبت کند و هر حرف صادقانه‌ای که فریب و دروغ را افشا کند، از سوی ایران می‌دانند.

دشمن در کنترل رسانه‌ها مهارت دارد؛ رسانه‌هایی که درباره انقلاب ایران دروغ می‌گویند و از امام خمینی به خاطر آغاز چنین انقلابی متنفرند. خب در ذات دشمن است که با خدا بجنگد. وقتی که شما جمهوری اسلامی را تاسیس کردید، تنها حکومت دینی واقعی روی زمین در ایران برپا شد؛ چرا که شیطان مکار تقریبا همه ملت‌های مسلمان را در اختیار گرفته به جز شما که در شرق هستید و گروه ما – یعنی امت اسلام - که در غرب است. حس می‌کنم که در این مسیر دوستان خوبی دارم اما به هر حال باید این وضعیتِ دشمنی را تحمل کنیم. البته مطمئنم این پویش‌های تخریب با گذشت زمان از بین می‌رود. در قرآن درباره حضرت عیسی آمده که «الله او را از اتهامات دروغین تبرئه می‌کند.» من مطمئنم که الله من و شما و همه کسانی را که این مکاران علیه‌شان اتهامات دروغ می‌گویند، تبرئه می‌کند و این مکاران را رسوا و نابود خواهد کرد.

طالب زاده: جنبش «امت اسلام» هشتاد سال سابقه داشته است. در این سفری که به ایران داشتید، می‌بینیم که در رسانه‌های غربی از جنبش شما به عنوان یک جنبش حاشیه‌ای و بی اهمیت نام می‌برند. اگر شما بی اهمیت  هستید، چرا از حضور شما در ایران اینقدر ناراحت هستند که اینطور درباره گروه «امت اسلام» سخن می‌گویند؟

فراخان: هه! یک جنبش حاشیه‌ای؟! تاکنون یک رهبر سیاه‌پوست و حتی سفیدپوست نبوده که در آمریکا قیام کند و فراخوان بدهد و دو میلیون نفر جمع شوند. ما هیچ وقت جنبش حاشیه‌ای نبوده‌ایم. اگر یک فردی می‌تواند بر میلیون‌ها نفر تاثیر بگذارد - همانطور که به لطف خدا ما اینگونه هستیم - حاشیه‌ای محسوب نمی‌شود. البته شاید در ظاهر، کم تعداد به نظر بیاییم؛ چون تلاش داریم طبق آموزه‌های قرآن و بر حسب اصول شریعت زندگی کنیم.  برادران و خواهران سیاه‌پوست ما شاید دوست داشته باشند خیلی از کارها را انجام دهند اما ما نه سیگار می‌کشیم و نه الکل مصرف می‌کنیم و نه مواد مخدر؛ نه مرتکب زنا می‌شویم و نه کارهایی خارج از چارچوب اسلام انجام می‌دهیم. بهترین ما که پیشتاز هستند، می‌خواهند به صورت واقعی، مسلمان‌طور زندگی کنند.  ما به مردم خودمان اطلاعات واقعی می‌دهیم. خیلی‌ها هستند که از اسامی مسلمانان و عبارت «سلام علیکم» برای احوالپرسی استفاده می‌کنند اما آماده نیستند که مشروب و سیگار و مواد مخدر را کنار بگذارند؛ روابط نامشروع دارند و آماده نیستند تقوی پیشه کنند و بعد به ما می‌گویند: «وقتی خودم را جمع و جور کردم، به شما می‌پیوندم.»  اولین قدم برای مسلمانی، اظهار به ایمان است؛ این جماعت میلیونی ابراز می‌کنند که مسلمانند. الله در قران می‌گوید که بگو ایمان آورده‌ایم اما ایمان هنوز وارد قلب‌های شما نشده است. وقتی ایمان وارد قلب شود، می‌توانید در برابر سرکوب بایستید، می‌توانید در برابر آزار و اذیت بایستید، در برابر موج تخریب بایستید و این مسائل بر شما تاثیر ندارد؛ چون مخلوقی هستید که به خدا ایمان دارید. چنین افرادی به این وضعیت نرسیده‌اند اما روز به روز، با کارهای شیطانی که آمریکا علیه مردم ما روا می‌دارد، به این وضعیت نزدیک‌تر می‌شوند. خلاصه اینکه نه! ما جنبش حاشیه‌ای نیستیم؛ ما خودِ جنبش هستیم.

طالب زاده: امت اسلام بر ستاره‌هایی نظیر محمدعلی کِلِی تاثیر داشته و ما به خوبی به یاد داریم که او وقتی سالم بود و پیش از آن که به آن بیماری مشکوک مبتلا شود، در بسیاری از سخنرانی‌هایش درباره اسلام صحبت کرد، شما بر سلبریتی‌های مسیحی و مسلمان هم تاثیر داشتید و به حرف‌های شما گوش می‌دهند. شاهد بوده‌ام که برای مخاطبان مسیحی هم بسیار صحبت کرده‌ای. در کلیساها سخنرانی کرده‌ای و انجیل را می‌شناسی. بگو چرا صهیونیست‌ها اینقدر روی شما و نفوذی که بر غیر مسلمانان داری، حساسیت دارند؟

فراخان: وقتی ریچارد نیکسون، رئیس جمهور ایالات متحده بود، یکی از اوانجلیست‌های اصیل به نام بیلی گراهام، در اتاق بیضی با او بود. آقای گراهام به رئیس جمهور گفت: اقای رئیس جمهور! دو نوع یهودی داریم: یکی یهودیان متقی که پیرو آموزه‌های تورات و انجیل هستند و گفت که یهودی‌های شیطانی هم داریم که به دنبال ترویج بی‌اخلاقی و کثافتکاری‌هایی هستند که در هالیوود تبلیغ می‌شود و ترویج این بی‌اخلاقی‌ها، استانداردهای اخلاقی امریکا را به لجن کشانده.  وقتی این حرف را می‌گوید، نیکسون هم پاسخ می‌دهد که بله ولی من نمی‌توانم این حرف را بگویم. خب او می‌ترسید و بیلی گراهام هم دیگر حرفش را ادامه نمی‌دهد.

ما می‌دانیم که یهودی‌های شیطانی در کتاب افشاگری‌ها «کنیسه‌های شیطان» نام دارند. در اینجا، حرف از یهودی‌ها به تنهایی نیست بلکه یهودی‌ها، مسیحی‌ها و مسلمانانی که تفکری مشابه دارند و تحت نفوذ این یهودی‌های شیطانی هستند که پول و نفوذ دارند؛ این یهودی‌های شیطانی هستند که مشکلِ امروز جهان هستند، نه یهودی‌های نجیب.

حقیقت، رسوا کننده دروغگویِ فریب‌کار خواهد بود. من اسلحه ندارم و کلا ما سلاح حمل نمی‌کنیم؛ چرا که اگر یک سلاح داشته باشیم، دشمنان ما سلاح بزرگتری دارند اما ما اساتید و معلمین حقیقتی هستیم که رسوا کننده فریب و فریبکار است. به همین دلیل است که از قدرتشان در رسانه‌ها استفاده می‌کنند و این کارها را علیه ما انجام می‌دهند.  ادعا می کنند که من به یهودی‌ها توهین کرده‌ام؛ در حالی که من هرگز چنین چیزی نگفته‌ام. تقریبا چهل سال پیش گفتم که این دولت جعلی که اسرائیل نام دارد، چهل سال است رنگ صلح را ندیده و هرگز هم به آن نخواهد رسید؛ چون با دروغ و بی‌عدالتی و کشتار و استفاده از اسم مقدس خدا برای محافظت از یک فرقه‌ی کثیف، صلحی به دست نمی‌آید. اقدام برای حذف فلسطینی‌ها از سرزمین‌شان و کشتارِ مردمِ بی‌گناه برای تصاحب سرزمین‌شان، راهِ مردم درستکار نیست. آن‌ها از رسوا شدن می‌ترسند و کار ما همین است که رسوایشان کنیم.

طالب زاده: اجازه بدهید که به انجیل و تاریخ مسیحیت رجوع کنیم. در آیین مسیحیت، آخرین روزهای حضرت مسیح رویِ زمین، تقابل با «قیافا» در معبد سلیمان بود. آن واقعه با وضعیت امروز مسلمانان و «قیافا»های امروز چه شباهت‌هایی دارد؟

فراخان: اگر با دقت قرآن بخوانی، در سوره آل عمران درباره حضرت عیسی مسیح و سپس منجی صحبت می‌کند. مسیحِ دو هزار سال قبل، منجی نبود؛ مسیحِ دو هزار سال قبل یک پیامبرِ خدا بود و آخرین پیامبرِ یهودیان. او هیچ گاه کشور کوچک فلسطین را ترک نکرد و برای هدایت جمع کثیر نیامده بود و اگر «پولس»، آموزه‌ها و اسم مسیح را منتشر نمی‌کرد، ممکن بود او امروز شناخته شده نباشد.  مسیحی که قرآن از آن نام می‌برد و مادرِ او، یک نشانه بودند. الله در قرآن می‌گوید او می‌توانست در گهواره صحبت کند.  مسیحِ دو هزار سال قبل هیچ وقت به کهن‌سالی نرسید و قرآن می‌گوید که خدا به او «الکتاب» را آموخت و سپس تورات و انجیل را و به او، دانش و حکمتِ این کتاب‌ها را عطا کرد.

من درباره تورات و انجیل حرف می‌زنم و از «الکتاب» صحبت می‌کنم که منظور از آن، قرآن است. قران بعد از تورات و انجیل نازل شده؛ پس این اشاره نمی توانسته درباره اهلِ کتاب تورات و انجیل باشد؛ یعنی به عبارت دیگر، عیسایِ منجی باید در آخر الزمان باشد و او همراه حضرت مهدی(عج) است. هر دوی این افراد، امروز در جهان، حاضر هستند.

طالب زاده: وقتی شما درباره حضرت مهدی(عج) صحبت می‌کنید، به موضوعی اشاره می‌کنید که میان مسلمانان درباره آن اختلاف نظر هست ولی شما معتقدید که این مساله، منبع انرژی و  امید به آینده است. فکر می‌کنید جایگاه جمهوری اسلامی ایران در نشر این موضوع کجاست؟

فراخان: جمهوری اسلامی برای من عظیم‌ترین امت روی زمین است که به امام مهدی ایمان دارد و معتقد است که او خواهد آمد و زندگی خودشان - زندگی اسلامی‌اشان - را وقف این انسان بی‌نظیر کرده‌اند. امام مهدی از آسمان نمی‌آید؛ بلکه او از مادرش متولد شده است.  او می‌آید تا هر ظالمی را نابود کند و عدالت را در زمین محقق کند. امام مهدی، حکومت اسلام را روی زمین برقرار می‌کند. همه مسیحیان، پدرانی را که در بهشت هستند، می‌ستایند و می‌گویند «مقدس است اسامی‌اشان»؛ حکومت «آن‌ها» روزی در آسمان می‌رسد اما ما معتقدیم روی همین زمین حکومت‌شان برقرار می‌شود.  حکومت مسیح، حکومت الله و یک حکومت حقیقی است که با فرمانبرداری از اراده الهی محقق می‌شود. به همین دلیل است که بدکاران و اشرار روی ایران تمرکز کرده‌اند؛ چون نشانه‌ای روشن از حکومت خدا روی زمین است. من برای ایرانی‌ها و شیعیان دعا می‌کنم که شاهد ظهور امام مهدی باشید؛ او را بشناسید و با او دیدار کنید و با او باشید تا زمانی که این حقیقت در قلب‌ها و ذهن‌های ما به یقین تبدیل شود. امیدی که ما به حضرت مهدی داریم، ما را در ابراز اعتقاداتمان قوی‌تر می‌کند. برای همین است که مدام اسم او را تکرار می‌کنم؛ چون ایران همان جائی است که امام مهدی تجلیل می‌شود و رهبر معظم ایران، صدای امام مهدی است. وقتی من به اینجا می‌آیم مثل این است که به وطن خودم آمده‌ام؛ به مکانی آمده‌ام که سرزمین اعتقاد به الله و امام مهدی(عج) است. بدیهی است که نمی‌توان به حضرت مسیح اعتقاد داشت ولی به حضور حضرت مهدی باور نداشت؛ چون قرار است که مسیح همراه امام مهدی در آخرالزمان حاضر باشد.به همین دلیل خیلی خوشحالم که درباره اعتقادمان در جنبش امت اسلام به امام مهدی صحبت کردم. ما اعتقاد داریم او، حکومت را برپا می‌کند و حکومت نهایی صلح، آزادی، عدالت و برابری دارد و در آن، همه انسان‌ها در صلح با هم زندگی می‌کنند. این حکومت در آسمان‌ها برپا نمی‌شود؛ بلکه دقیقا روی همین زمین خواهد بود. او زمین را پاک می‌کند؛ چون قلب مردم ناپاک شده است. او این ناپاکی‌ها را از بین می‌برد.

طالب زاده: وقتی امام مهدی می‌آید، میل ما برای مصرف غذای آلوده، اندیشیدن به افکار آلوده و انجام اعمال شنیع را می‌گیرد و این خوکِ درون انسان‌ها را از بین می‌برد. ما این را تجربه خواهیم کرد. متاسفانه الان ما قانون خدا را اجرا نمی‌کنیم و غذای درست نمی‌خوریم.امام مهدی همه این‌ها را نابود می‌کند و صلیب را نیز می‌شکند. اینکه می‌گویم، یعنی چه؟

فراخان: صلیب نماد مسیحیت نیست، ماهی نماد مسیحیان اولیه بود، نه صلیب. ماهی نماد کسانی است که در دریای آلوده شنا می‌کند و مسیح هم پطروس را «ماهی‌گیر مردم» کرد تا مردم را از این دریای آلوده نجات دهد. این کاری است که ما در جنبش امت اسلام انجام می‌دهیم و انشاالله این کاریست که در دوران امام مهدی انجام می‌دهیم و مردم را از ناپاکی و بی‌عفتی نجات می‌دهیم؛ خودمان را تطهیر می‌کنیم و زندگی‌مان را با اسلام نجات می‌دهیم. ما این چنین هستیم. برای همین است که عاشق ایران هستیم. من می‌خواهم برادران و خواهرانم به ما نگاه کنند؛ به ما گوش دهند و کاری که ما انجام می‌دهیم را بررسی کنند و اگر امام مهدی به دیدار ما آمد، پیوند میان ایران و شیعیان و امت اسلام، واقعی و گسترده شود؛ چون هر آنچه شما انجام می‌دهید برای خداست و به نام امام مهدی(عج) و حضرت محمد(ص).  من به ایران آمده‌ام تا آنچه به عنوان شاگرد امام مهدی و حضرت محمد(ص) آموخته‌ام، با شما به اشتراک بگذارم.

طالب زاده: ان شاءالله خدا شما را مورد رحمت خویش قرار دهد، سفر شما ثمرات بسیاری داشت و می‌دانیم که تاثیرات این سفر برای هر دو طرف چشمگیر خواهد بود.

فراخان: رسانه‌های صهیونیستی به شدت به من حمله می‌کنند و تلاش دارند که برادران و خواهران سیاه‌پوست من را علیه من تحریک کنند؛ فقط به این دلیل که به ایران آمدم و فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادم.

سخنم را با این کلام به پایان می‌برم: ای امریکا! با سیاست‌های خودت/ با شیطان درونی خودت/ و سرخپوستانی که قتل عام کردی/ ما را که با تجارت‌های برده‌داری به آمریکا بردی و ما 463 سال در بی‌عدالتی و ستم زندگی کردیم/ فکر نمی‌کنی که خدایِ عادل به خاطر جفایی که در حق سرخپوستان، در حق ما و در حق جهان کرده‌ای، از تو انتقام می‌گیرد؟

ما درباره سیاست‌های آمریکا صحبت کردیم که نفت ایران را می‌گرفت، شاه را به قدرت ‌رساند و مردم ایران را آزار و اذیت می‌کرد تا اعتقاداتشان را نابود کند.

چرا ملک‌سلمان و شاهزاده بن‌سلمان سعودی با اسرائیل رابطه برادری دارند؛ در حالی که فلسطینی‌ها در رنج و سختی‌اند نمی‌خواهد فلسطینی‌هایی که آواره‌اشان کرده‌اند، به وطنشان برگردند اما فلسطینی‌ها می‌خواهند به وطنشان باز گردند. همه این مشکلات به دست حضرت مهدی حل می‌شود. او اینجاست تا عدالت را در زمین برپا کند.

انتهای پیام/رستمی

دیدگاه شما

مرکزآموزش علمی کاربردی الوان ثابت
سایت رهبر معظم انقلاب